Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Najvýkonnejší sériový model Peugeot

Peugeot predstavil model RCZ R pri príležitosti „Festivalu rýchlosti“ v  Goodwoode. Je „nadupanou“ verziou športového kupé, ktoré symbolizuje know-how značky v  oblasti dizajnu a jazdných vlastností.

 

Nový 1,6-litrový motor THP s  turbodúchadlom a priamym vstrekovaním benzínu má výkon199 kW (270 k) pri 6000 ot./min-1  a  emisie CO2 na úrovni  iba 145 g/km, čo radí model RCZ R medzi automobily  s mimoriadnym výkonom a účinnosťou. Jeho maximálny krútiaci moment je 330 Nm už od 1900 ot./min-1 až po 5500 ot./min-1. Vozidlo je vybavené špeciálnym podvozkom a diferenciálom značky Torsen, ktoré sú prísľubom dynamických vlastností na veľmi vysokej úrovni.  Zo 130 km/h na nulu zabrzdí na menšej vzdialenosti ako 61 m.

Mimoriadny výkon a účinnosť

Športový temperament modelu Peugeot RCZ R sa premieta aj do jeho parametrov: maximálna rýchlosť 250 km/h (s elektronickým obmedzovačom), z 0 na 100 km/h za 5,9 s, 400 m s pevným štartom za 14,2 s a 1000 m za 25,4 s. Na vysokej úrovni je aj pružnosť: z 80 na 120 km/h zrýchli na najvyššom prevodovom stupni za 6,8 s.

Vďačí za to zvládnutiu downsizingu motora, optimalizácii aerodynamiky a zníženiu hmotnosti. Dokonca aj Formula 1 prejde v roku 2014  na tento typ motorov. Optimalizácia aerodynamických vlastností viedla k zvýšeniu prítlaku vzadu o 15 daN vďaka novému spojleru, ktorý zvyšuje stabilitu vo veľkej rýchlosti bez nárastu odporu vzduchu. Úsilie znížiť hmotnosť o 17 kg oproti modelu RCZ s výkonom 200 k podmienilo aj vývoj špeciálnych dielov. S hmotnosťou 1280 kg  RCZ R vykazuje pomer hmotnosť/výkon iba 4,7 kg/k.

Komfort a pohoda

Peugeot Sport vyvinul  RCZ R ako pretekársku verziu vhodnú na športovú jazdu na okruhu, ale aj pohodovú príjemnú jazdu pri každodennom používaní na bežných cestách. V závislosti od stlačenia plynového pedálu a otáčok motora podľa štýlu jazdy vodiča, sa vozidlo správbuď komfortne – mestsky, alebo športovo. Krútiaci moment umožňuje už od veľmi nízkych otáčok dynamické zrýchlenia a pôžitok z každodennej jazdy.

Luxusné materiály a ergonómia riadiaceho modulu, špičková výbava  a spotreba pri normálnom používaní dosahuje okolo 6,3 l na 100 km/h v kombinovanej prevádzke, robia z modelu RCZ R športové kupé, vhodné aj na jazdu mimo pretekárdkych okruhov.

ts, sr

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov