Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Audi R8: Dynamit vzrušenia

Audi R8 si toho veru pamätá už dosť. Nie je to žiadny nováčik, skôr „starec“. No aj tak ponúka veľa, ba ešte viac.

Kašlať na dizajn, aj keď je dosť sexi. Toto auto je o tom, čo sa stane, keď mu človek ide po krku. My sme to zažili. Bavili sme sa, naozaj sme sa zabávali s úsmevom od ucha k uchu.

BRUTUS VEĽKÝ

side-1

Načo trocháriť, načo sa uskromňovať, keď Audi R8 môže poháňať skvostný 5,2-litrový desaťvalec, ktorý vo verzii plus ponúka riadne splašené stádo koní? A konečne je spriahnutý s prevodovkou, ktorá dáva autu zmysel. Doterajšiu „sexuálnu“ jednospojku (pri radení auto vykonávalo smiešny pohyb dopredu a dozadu) nahradila až sedemstupňová moderná dvojspojková robotizovaná prevodovka. Tak som si sám pre seba povedal: čo už len môže navyše takáto prevodovka priniesť? Fúú, ako sa mi po prvom kole na okruhu dlane spotili! A srdce rozbúchalo! Normálne som sa tešil na ďalšie a ďalšie metre na okruhu. Škoda, že tak rýchlo doslova preleteli. Zásluhu na tom mal nielen výbušný a urevaný motor, ale hlavne prevodovka. Radí famózne. Dvojspojkové robotizované prevodovky sú super rýchle. Na jednom hriadeli prevod zaradený, na druhom ďalší pripravený. Preradenie je otázkou žmurknutia. Ale čo ak auto akceleruje a zrazu treba brzdiť? Tento stav dvojspojky občas vyvedie z miery. Ale nie túto fantasticky-geniálnu novú sedemstupňovú. Radí rýchlo, vôbec som nemal pocit, že jej implantácia nejako R8-ku obmedzuje. Práve naopak. Byť tak potenciálnym kupcom, ani by som ju s manuálnou prevodovkou nechcel.

BRUTUS MENŠÍ

Okrem variantu plus sa dá R-osmička objednať tiež so slabším variantom päť-dvojky alebo so 4,2-litrovým vidlicovým osemvalcom. A ako Coupé alebo otvorený Spyder. Čas, keď som si presadol do osemvalca, sa ako keby spomalil. Papierovo je rýchly (a rýchly ozaj je), ale po desaťvalci mu toho naozaj dosť chýba. Aj zvukovo. No menej koníkov neznamená hneď menej zábavy. Áno, v priamke je pomalší, ale rovnako dobre zatáča, a hlavne sa dá rozumnejšie korigovať. Mimo okruhu bolo totiž „plusko“ na niektorých úsekoch až neovládateľné. Trošku „šmyknutie“ po plynovom pedáli a tých 300 metrov predo mnou sa skrátilo na minimum.

ĽUDIA A CHUTE

Niekedy až protipólne pôsobili nám predstavené varianty. Na okruhu – športové sedadlá, kompletne čierny celý interiér vrátane stropu. Na bežné cesty – trebárs síce bežné sedadlá (inak mi prišli pohodlnejšie než tie športové), ale ozvučenie Bang & Olufsen, strops nádherne prešívanej brúsenej kože… Stačí si len určiť cieľ…

A EŠTE TROŠKU ČÍSEL

Dlžím vám ešte zopár ohromujúcich čísel. Verzia V10 plus (404kW/550 k) zvládne stovku za 3,5 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7,8 sekundy. Manuálna prevodovka znamená spomalenie v akcelerácii na stovku o 0,3 sekundy. Motor V8 je len o malý kúsok pomalší – 4,3 sekundy (4,6 s manuálnou prevodovkou). Spyder o 0,2 sekundy pomalší. Slabšia päť-dvojka (386 kW/525 k) sa rozbehne na 100 km/h za 3,6, resp. 3,9 sekundy. Bol to emotívne strávený deň.

A nielen to. Za volantom som pocítil ďalší rozmer jazdného šialenstva. Ďakujem…

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov