Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nissan má svoj plán – Ambition 2030

Japonská automobilka Nissan prichádza s novým plánom, ako zostať v elektrickej ére stále atraktívnou značkou. V priebehu piatich rokov chce Nissan investovať 2 bilióny jenov do elektrifikovaných vozidiel a vývoja batérií.

Súčasťou plánu Ambition 2030 je aj výroba 15 plne elektrických modelov do roku 2030. V najbližšej dekáde tak bude Nissan dodávať elektrifikované vozidlá a technologické inovácie, no zároveň rozšíri svoje aktivity po celom svete. Táto vízia podporuje cieľ spoločnosti Nissan byť do fiškálneho roku 2050 uhlíkovo neutrálny v celom životnom cykle svojich produktov.

Úloha spoločností pri riešení spoločenských potrieb sa stále viac posilňuje. Vďaka projektu Nissan Ambition 2030 budeme riadiť nový vek elektrifikácie, budeme rozvíjať technológie pre znižovanie uhlíkovej stopy a usilovať o nové obchodné aktivity a nové príležitosti. Chceme transformovať Nissan tak, aby sa stal udržateľnou spoločnosťou, ktorá je skutočne potrebná ako pre našich zákazníkov, tak pre spoločnosť,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Nissan Makoto Učida.

Ako priekopník elektromobilov (EV) spoločnosť Nissan demokratizovala elektromobily a investovala do budovania nabíjacej infraštruktúry a riadenia spotreby energie. Tým, že elektrifikáciu postavila do popredia jadra dlhodobej stratégie spoločnosti, s Nissan Ambition 2030, si spoločnosť kladie za cieľ urýchliť elektrifikáciu svojej ponuky vozidiel a tempo technologických inovácií s pomocou spomínaných lukratívnych investícií.

Na základe požiadaviek zákazníkov na rozmanitú ponuku zaujímavých vozidiel predstaví Nissan 23 nových elektrifikovaných modelov, vrátane 15 nových elektromobilov, do fiškálneho roku 2030, pričom cieľom je dosiahnuť celosvetovo viac než 50% elektrifikáciu všetkých modelov Nissan a Infimiti. S uvedením 20 nových modelov s elektrickým pohonom a pohonom e-Power v budúcich piatich rokoch. Nissan chce do fiškálneho roku 2026 zvýšiť svoj predajný mix elektrifikácie na hlavných trhoch.

Sme hrdí na naše dlhoročné výsledky v oblasti inovácií a na našu úlohu pri zavádzaní revolúcie v oblasti elektromobilov. S našimi novými ambíciami chceme aj naďalej zaujímať vedúce postavenie v urýchľovaní prirodzeného prechodu na elektromobily tým, že vytvárame príťažlivosť pre zákazníkov prostredníctvom atraktívnej ponuky, ktorá vyvoláva nadšenie, umožňuje prijatie elektromobility a vytvára čistejší svet,“ uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Nissan Ashwani Gupta.

Pod pojmom „elektrifikovaný“ sa však rozumejú nielen elektroautomobily, ale zároveň hybridy. Plán„Ambition 2030“ bude mať hneď niekoľko fáz v rôznych krajinách sveta. V nasledujúcich piatich rokoch chce Nissan predávať 75 % všetkých áut v Európe elektrifikovaných, 55 % v Japonsku a 40 % v Číne. V USA sú plány o niečo menej ambiciózne, pretože chce výrobca dosiahnuť 40 % predaných elektrifikovaných áut do roku 2030. Globálny mix do roku 2030 je stanovený na 50 %.

-jj-, zdroj a foto: Nissan