Mercedes-Benz Triedy G: Odteraz aj ako elektromobil!

Nová elektrická Trieda G zostáva verná charakteru konštrukčného radu, zachováva si hranatú siluetu aj ikonické prvky.

S novým modelom Mercedes-Benz G 580 EQ (kombinovaná spotreba energie: 30,3–27,7 kWh/100 km) značka s hviezdou teraz predstavuje prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony. Ako žiadny iný symbolizuje spojenie tradície a pokroku. Nová elektrická Trieda G zostáva verná charakteru konštrukčného radu. Zachováva si hranatú siluetu vrátane ikonických prvkov. Jej karoséria je rovnako ako na konvenčne poháňaných modelových variantoch založená na rebrinovom ráme.

Novú elektrickú Triedu G možno už na prvý pohľad rozpoznať ako zástupcu tradičného konštrukčného radu. O výrazne elektrický vzhľad exteriéru sa postará voliteľne dodávané obloženie chladiča s čiernym panelom. Ako ďalšie poznávacie znaky možno uviesť mierne zvýšenú kapotu motora, takzvané „vzduchové záclony“ v zadných rozšíreniach podbehov kolies, ako aj dizajnový box v zadnej časti vozidla, ktorými sa plne elektrický variant líši od modelov s konvenčným pohonom. V kombinácii s novým obložením stĺpikov A a lištou spojlera na strešnej ozdobnej lište prispievajú k optimalizácii aerodynamiky.

Interiér novej elektrickej Triedy G predstavuje kombináciu pôsobivého hodnotného charakteru s klasickým dizajnom. Ventilačné dýzy s hranatým lemovaním a držadlo pre spolujazdca majú typický rukopis Triedy G. Ozdobné prvky sú sériovo vyhotovené z prírodného dreva vlašský orech s otvorenými pórmi. Multifunkčný volant súčasnej generácie s dotykovými ovládacími poľami je sériovo potiahnutý kožou napa. Náladové osvetlenie aj kožené čalúnenie sú súčasťou sériovej výbavy.

Jedinečné jazdné vlastnosti a exkluzívne funkcie

Vývojový tím  upravil a spevnil rám, aby doň mohol integrovať elektrický pohon. Zachovaná zostala aj kombinácia nezávislého zavesenia kolies s dvoma priečnymi ramenami vpredu a novovyvinutou tuhou zadnou nápravou. Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor integrovaný do rebrinového rámu zaručuje nízke ťažisko. S využiteľnou kapacitou 116 kWh poskytuje dostatok energie na dosiahnutie dojazdu až 473 km.

Štyri samostatne ovládateľné elektromotory v blízkosti kolies dosahujú maximálny celkový výkon 432 kW (587 k). V kombinácii s pripínateľnou terénnou redukciou LOW RANGE umožňujú jedinečné jazdné vlastnosti a exkluzívne funkcie. Napríklad funkcia G-TURN umožňuje, aby sa vozidlo na nespevnenom povrchu otočilo takmer na mieste. Pri jazdení v teréne sa funkcia G-STEERING dokáže postarať o výrazne menší priemer otáčania. Vďaka inteligentnej funkcii Plazivá jazda v teréne s tromi stupňami rýchlosti je na novej elektrickej Triede G úplne samočinne zaručený ideálny pohon mimo spevnených ciest.

Nový Mercedes-Benz G 580 EQ využíva inovatívnu koncepciu pohonu, vďaka ktorej zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h. Keďže elektromotory poskytnú svoj maximálny krútiaci moment aj z pokoja, plne elektrické terénne vozidlo exceluje enormnou trakčnou silou a jej jemnou dávkovateľnosťou. To sa ukazuje ako výhoda nielen na strmých svahoch a nespevnenom povrchu.

Novú elektrickú Triedu G možno nabíjať ako striedavým (AC), tak aj jednosmerným prúdom (DC). Ak sa vozidlo nabíja striedavým prúdom, napríklad z nabíjacej skrinky, o zmenu striedavého prúdu na jednosmerný sa postará palubná nabíjačka vo vozidle. Jej maximálny nabíjací výkon je 11 kW. Na rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom je vozidlo vybavené systémom rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s nabíjacím výkonom až 200 kW. V tomto prípade čas nabíjania z 10 na 80 % predstavuje cca 32 minút.

V čase uvedenia na trh sa nový Mercedes-Benz G 580 EQ predáva za cenu od 148 866 eur s DPH. Ceny modelu EDITION ONE sa začínajú od 199 188 eur s DPH.

Mercedes G: V Grazi obnovili výrobu legendy

 

 

eleketrický mercedes GMercedesMercedes G 500Mercedes-Benz EQG
Komentáre (0)
Pridať komentár