Vznik tohto joint venture podniku avizovali obe značky už minulý rok v októbri, kedy bola podpísaná zmluva medzi troma spoločnosťami s cieľom vytvorenia spoločnej platformi pre čisto elektrickej generácie dodávok. Výhodou by však bola nielen modulárna platforma, ale najmä unifikované rozhranie. Je to v podstate prvý náznak generácie vozidiel SDV, čiže Software Defined Vehicle. To sú auta, ktorých charakteristika sa dá nadefinovať rovnako ako vytvoriť nové funkcie na základe stále meniacich sa požiadaviek. A žiadna oblasť nie je pre takéto riešenie vhodnejšia ako logistika. Každá firma má totiž odlišné požiadavky a cieľom je šetriť čas počas vykládky tovarov. Preto napríklad si vie každý nadefinovať napríklad automatické otváranie a zatváranie dvier počas zastavenia tak, aby kuriér strácal čo najmenej času pri tomto úkone. Skrátenie času vykládky o 30 sekúnd totiž znamená +1 percento zisku!
Renault Trucks ako odnož úžitkových vozidiel Renault je v rámci Európy lídrom v malých a stredných nákladných vozidlách a práve preto nebol problém vytvoriť spoločnú alianciu s Volvo. Obe značky už v minulosti spolupracovali na mnohých projektoch. Renault Group a Volvo Group plánujú investovať približne 300 miliónov € počas nasledujúcich troch rokov. Nové modely, ktoré budú plodom tejto spolupráce sa objavia na trhu už v roku 2026.
Výrobca už uverejnil aj prvé zábery, ktoré sú síce zatmavené, no už teraz naznačujú veľkú variabilitu, ktorá sa prispôsobí každej požiadavke. Z konštrukčného hľadiska bol extrémny dôraz kladený na malý polomer otáčania, ako aj pohodlie vodiča so všetkým potrebným poruke. Flexis ako značka predpokladá v najbližších rokoch výrazný nárast predaja elektrických dodávok, ktorých podiel by mal v roku 2030 dosahovať až 40 percent.