Azda neexistuje aktuálny model spaľovacieho mercedesu, ktorý by sa mi dnes dizajnovo nepáčil a ani GLB nie je výnimkou. Radosť pozerať sa naň, najmä v balíku AMG Line. Ako býva pri nemeckých modernizáciách zvykom, ide len o decentné zmeny, ktoré však urobia veľa. Nový predný nárazník, nová grafika predných svetiel, odteraz vždy s LED technológiu či predná maska. Odzadu sa zamerajte na zadné svetlá, ktoré v tomto prípade pre koncové svetlá už nevyužívajú oválne bloky, ale dvojicu horizontálnych liniek. Na GLB sa mi páči hlavne to, že napriek tomu, že vychádza z malej platformy, vyzerá hranatejšie, a teda aj drsnejšie.
Variabilita ako bonus
Vo vzdušnom interiéri po modernizácii vám ako prvá udrie do očí zmena stredového tunela. Prišiel o kľúčový stredový ovládač systému MBUX. Ten teraz môžete ovládať dotykom na displeji, hlasom alebo z haptických tlačidiel na pravej strane volantu. Priznám sa, ja si na to akosi neviem zvyknúť a podvedome moja ruka často blúdila do oblasti stredového tunela.
Veľkou výhodou GLB je slušná variabilita interiéru. Zadné sedadlá s kratšou sedacou častou sú delené v pomere 40:20:40. Navyše sú posuvné a kufor s dvojitým dnom tiež nepatrí medzi najmenšie. Škoda, že zadné sedadlá s funkciou naklápania operadla sa nedajú sklápať aj z vnútornej strany kufra, vždy treba zatiahnuť za šnúrku medzi sedákom a operadlom, ale z interiéru. Ak máte dvojité dno v nižšej polohe, po sklopení sedadiel vznikne vysoký schod, odhadom tak 15 centimetrov.
Trochu paradox
GLB má podľa vzoru triedy A a jej príbuzných verzií jednu eko-smolu. Oproti väčšej triede C pri naftových motoroch nemajú mild-hybridnú technológiu. Poviete si, veď to nevadí, aspoň nebudú v budúcnosti možné problémy. Súhlasím, ale pre prvomajiteľov tento argument aj tak nehrá rolu, keďže Mercedes-Benz má zaujímavé servisné a záručné služby.
Čo tým chcem povedať? Pri porovnaní s väčším modernizovaným modelom GLC kupé 220 d, s ktorým som jazdil prednedávnom, ma zaskočila citeľne vyššia spotreba. A to som jazdil v približne porovnateľných podmienkach. V neprospech GLB hrá aerodynamika, v prospech zas menšia váha o zhruba 300 kg. Rozdiel v spotrebe je zhruba pol litra nafty na 100 km, ak nie dokonca viac. Avšak nevzrušujte sa, spotreba je aj naďalej veľmi prijateľná. Mimomestská premávka vás pripraví približne o 5,6 l/100 km, dlhé trasy s priemernou rýchlosťou viac ako 90 km/h zvládnete za zhruba 6,7 l/100 km, po meste si od vás vypýta trochu viac, no nad 7,8 l/100 km som sa nedostal. Podľa mňa sú to veľmi prijateľné čísla pri adekvátnej porcii výkonu.
Čo treba uznať
- Aj napriek svojej „malosti“ vyzerá drsno a nebojácne.
Čo nám chýbalo
- Ovládanie MBUX na stredovom tuneli.
Čo nás prekvapilo
- Vyššia spotreba v porovnaní s väčším modelom GLC 220d.
Mercedes-Benz GLB 220 d 4Matic AMG Line Premium
- Cena (základ/test) 43 698/69 528 €
- Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.
Motor
- preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 950 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 600 – 2 600 ot.min-1. Emisie CO2 157 – 170 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,8 s, vmax = 217 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 – 6,5/5,8 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 5×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,25
- Objem kufra: 570 dm3