Test: Mercedes-Benz GLS 450 d – Obor európsky

Mercedes-Benz GLS 450 d je pre tých, ktorí sa nikdy neuspokoja s malými vecami.

Mohutnosť najväčšieho sedemmiestneho SUV značky Mercedes-Benz som si naplno uvedomil, keď som so svojím starším autom ku GLS-ku zastavil čumákmi k sebe. Vážení, moja hlava bola nižšie ako veľká hviezda na novej štvorlamelovej maske chladiča. Merať si sily pri náraze? Ďakujem, neprosím!

Okrem spomenutej novej prednej masky v galvanickej úprave prichádza aj nový dizajn predného nárazníka či zadné svetlá teraz s tromi samostatnými svietiacimi blokmi. Zvyšné decentné zmeny sa hľadajú ťažšie. Vo vnútri došlo k vylepšeniam infotainmentu, ktorý po novom poskytuje aj nové grafiky vrátane nových súhrnov informácií. Spomeniem napr. offroadový režim s dominantným kompasom, ktorý navyše zobrazuje napr. uhly stúpania/klesania alebo bočné náklony.

7 miest

Luxusnejšia verzia AMG Line Ultimate je síce papierovo 7-miestna, ale stredný rad sedadiel je prispôsobený k maximálnemu komfortu dvoch náročných osôb. Nemá síce samostatné kreslá, ale sedadlá sú rozdelené v pomere 40:20:40 a čo je dôležité, sú viackrivkové.

To v praxi znamená, že do stredu sa posadí dospelák len núdzovo. Fakt, že dvaja krajní pasažieri sú hlavní, podporuje aj audiovizuálna blaženosť. Vzadu sú celkovo tri displeje, ak nerátam panel klimatizácie – dva na predných sedadlách vrátane AUX konektorov, jeden ľahko vyberateľný tablet implantovali aj do stredovej opierky. K tomu pár kvalitných slúchadiel a pre najlepšiu ilustráciu poviem, že to je proste prvá trieda na všetky možné aj nemožné trasy.

Bouncing

Alebo po slovensky oficiálne nazvaný ako režim vyslobodenia sa viaže na systém E-aktívneho ovládania karosérie. Unikátny systém dokáže auto vertikálne rozkývať, čím by mal uľahčiť vyhrabanie sa z blata, piesku či snehu. Pozor, nejde o vzduchový podvozok, ale o elektrohydraulické pruženie s variabilným tlmením, ktoré okrem iného má za úlohu dopriať maximálny komfort pri jazde. Tu by som však doplnil, že auto je naozaj veľmi komfortné, priečne nerovnosti nepocítite, pozdĺžne neduhy našich ciest však môžu s ťažkou karosériou citeľne zavlniť.

450 d

S modernizáciou narástol aj najsilnejší vznetový motor o 64 cm3. Zosilnel o 27 kW (37 k). Navyše je teraz živený aj mild-hybridným systémom, ktorý pridáva ďalších 15 kW (20 k) a 200 Nm. Popravde, neviem si predstaviť lepšiu voľbu do tohto obra než práve tento najsilnejší dieselový motor. Okrem kultivovanosti a sily sa vyznačuje aj prijateľnou spotrebou. Mimo mesta som s ním jazdil za 8,5 litra nafty, v meste pri krátkych trasách v zápchach si na 100 km potiahol z nádrže zhruba 16 litrov nafty.

Myšlienka na záver:  Keď stojíš pod obrom, jednaj s ním po dobrom!

Čo treba uznať

  • 0,0 vibrácií od naftového motora.

Čo nám chýbalo

  • Väčšie parkovacie miesta.

Čo nás prekvapilo

  • Zadné zimné pneumatiky s rozmerom 325/35 R23 nekúpite!

 

Test: Mercedes-Benz GLC 220 d kupé – Štýlový ekonóm

Mercedes-Benz GLS 450 d 4Matic AMG Line Ultimate

  • Cena (základ/test) 109 440/157 638 €
  • Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.

Motor

  • preplňovaný vznetový R6/24V + MHEV, zdvihový objem valcov 2 989 cm3, max. výkon 270 kW (367 k) pri  4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 750 Nm pri 1 350 – 2 800 ot.min-1.  Emisie CO2 210 – 240 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,1 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 8,0 – 9,1/10,3 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 8×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Objem kufra: 355 – 890 dm3
Komentáre (0)
Pridať komentár