Test: Renault Clio TCe 90 Techno – Silný základ

Renault Clio sa ani so základným motorom nemusí hanbiť. Naopak!

Pôvodné predfaceliftové Clio ešte z dopredajových zásob si kúpite aj s 1,33-litrovým štvorvalcom so 103 kW (140 k), no pri faceliftovanej verzii máte na výber už iba tri alternatívy. Na vrchole ponuky stojí 1,6-litrový full hybrid, za ktorý si Renault v najnižšej dostupnej výbave Techno pýta 22 150 eur, v top výbave Esprit Alpine dokonca 24 450 eur, zlatú strednú cestu – výkonovo aj cenovo – predstavuje litrový trojvalec jazdiaci na benzín aj plyn TCe 100 LPG a základom je litrový trojvalec TCe 90. V základnej výbave Evolution stojí 14 800 eur, no odporúčam ísť do výbavy Techno, ktorá stojí o 2 150 eur viac, no určite sa oplatí, pretože dostanete športový nárazník, pochrómované akcenty v maske chladiča, krajšie 16-palcové disky kolies, vďaka ktorým bude vaše nové Clio vyzerať top. Okrem toho v rámci výbavy Techno dostávate automatickú klimatizáciu, handsfree kartu, cúvaciu kameru, indukčné nabíjanie mobilu, ambientné osvetlenie interiéru, systém Multi Sense s troma režimami atď. Moje testované Clio malo navyše množstvo balíkov a prvkov, z ktorých by som vyzdvihol 10-palcový digitálny prístrojový štít, 9,3-palcový vertikálny dotykový displej, vyhrievané sedadlá a volant, 360-stupňový kamerový systém s parkovacími senzormi vzadu aj vpredu a 17-palcové kolesá atď., vďaka ktorým pôsobilo ako dospelé auto.

A Clio sa nemusí hanbiť ani za základný motor. Jeho výkon 67 kW (91 k) síce nijako neoslní, no subjektívne sa zdá byť oveľa silnejší. Ako každý trojvalec, aj tento potrebuje otáčky, aby sa upokojil. Hranica je mierne pod 2 000 ot.min-1. Pri akcelerácii má výraznú turbodieru, ale práve v okolí 2 000 ot.min-1, resp. mierne za ním ožije a výkon pekne stúpa až ku 6 000 ot.min-1, pričom červené pole sa začína pri 6 500 or.min-1. Už v strednom otáčkovom pásme je veľmi silný, pritom má veľmi príjemný zvuk, v bežných rýchlostiach ho vlastne ani nepočujete. Čo sa týka spotreby, ja som dosiahol priemer 5,4 l/100 km. Zaujímavý je údaj, podľa ktorého som z celkového počtu 675 km až 95 km najazdil „bez akcelerácie“, presnejšie povedané „kotúľaním“ – rolovaním na neutrál alebo na nútený voľnobeh. Obrovským plusom motora v porovnaní s konkurenciou je, že má nepriame vstrekovanie benzínu. To je oveľa lepšie pre mestskú prevádzku s krátkymi vzdialenosťami, pri ktorých sa motor ani nestihne poriadne zahriať. Nedochádza, resp. dochádza v zanedbateľnej miere k zrieďovaniu oleja benzínom a aj riziko zakarbónovania motora je „tisíckrát“ menšie.

Motor je spojený výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá je odstupňovaná akoby podľa slovenských relácií, kde je tachometrových plus 10 km/h v pohode. V 60-ke teda môžete ísť na štvorku a v 100-ke motor točí na šestku zhruba 2 200 otáčok. Chod prevodovej páky však ani zďaleka nedosahuje kvality koncernu VW. Ako každý trojvalec, aj tento má pre vyhladenie prirodzených vibrácií pomerne veľký zotrvačník, ktorý je pri radení cítiť.

Stručne

Čo treba uznať

  • Rýchle a komunikatívne riadenie.

Čo nám chýbalo

  • Lepšie definovaný chod prevodovky.

Čo nás prekvapilo

  • Motor využíva nepriame vstrekovanie.

Test: RENAULT Megane R.S. Ultime – Definitíva

Renault Clio TCe 90 Techno

Cena (základ/test)                                         14 800/21 048 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 67 kW (91 k) pri 4 500 – 5 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 160 Nm pri 2 000 – 3 750 ot.min-1. Emisie CO2 118 – 120 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 12,2 s, vmax=174 km/h, spotreba WLTP/test 5,2 – 5,3/5,4 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – 1×
  • USB-A – 2×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,3
  • Batožinový priestor: 318 dm3

 

Komentáre (0)
Pridať komentár