Test: RENAULT Megane R.S. Ultime – Definitíva

Renault Megane R.S. Ultime je rozlúčkový špeciál, ktorý uzatvára epizódu legendárnych modelov R.S.

Ultime je limitovaná edícia 1 976 kusov, ktorá uzatvára brány za modelom Renault Megane R.S. Inými slovami, odhliadnuc od jazdeniek, je to posledný Megane R.S., ktorý si môžete kúpiť. Každý model má štítok s podpisom testovacieho jazdca Laurenta Hurgona a poradovým číslom, náš exemplár bol sedemdesiaty. Ako iste tušíte, číslo, resp. počet 1 976 áut, nie je strelené z brucha. Zodpovedá roku, v ktorom divízia Renault Sport začala svoju činnosť. Okrem spomínaného štítku dostanete v edícii Ultime aj čierne polepy a tiež nápis Ultime na tzv. F1 lište a červené brzdové strmene vpredu aj vzadu. Testovaný exemplár mal žltú farbu Sirius, no k dispozícii sú tri ďalšie farby – biela Nacré, oranžová Tonic a čierna Etoile. Všetky metalizované.

Za hranicou fyziky

Edícia Ultime vychádza z verzie Trophy, ktorá má podvozok Cup. Ten má tuhšie pružiny, tlmiče aj stabilizátory, pritom nielenže vôbec nie je vytriasačka, ale vzhľadom na kvalitu práce tlmičov, hydraulické dorazy tlmičov a tiež vzhľadom na kvalitu silentblokov výborne tlmí prenos rázov do karosérie, takže v konečnom dôsledku je oveľa príjemnejší než mnohé mäkké podvozky, ktoré tlčú do kasne. Spolu s pririaďovaním kolies zadnej nápravy 4Control funguje podvozok snáď až za hranice fyzikálnych zákonov. Keď chcete, zákruty vyrezáva s chirurgickou presnosťou, no keď chcete, môžete rozhodiť zadok. Na to, aby ste sa mohli pohybovať na hranici fyziky, však pneumatiky Bridgestone Potenza S007 vyvinuté špeciálne pre Megane R.S. potrebujete riadne zahriať, až potom začnú lepiť. Riadenie je strmé, auto vpadá do zákrut ochotne a na milimeter presne, vo výjazdoch zo zákrut vám zasa pomôže samosvorný diferenciál Torsen. Vpredu sú dvojdielne kotúče a štvorpiestiky Brembo, ktoré fungujú parádne, no po niekoľkonásobnom ostrom brzdení z vysokej rýchlosti si pýtali hlbšie zatlačenie pedála. Mimochodom, Ultime má kované disky kolies Fuji Light, ktoré sú pevnejšie a ľahšie ako bežné disky a  to zlepšuje jazdné vlastnosti. V porovnaní s bežnými diskami pre Megane R.S., kým bol dostupný v iných verziách, ušetrili tieto disky 2 kg na každé koleso.

Audio by som nepotreboval

Pod kapotou pracuje 1,8-litrový motor s výkonom 221 kW (300 k), resp. 420 Nm, a to je presne na hranici toho, čo reálne potrebujete. Každý kilowatt alebo newtonmeter navyše by bol zbytočný, jednak by sa nedali preniesť na cestu a jednak by auto stratilo vyváženosť. Navyše, rýchlosť, resp. čas na kolo by neboli vaše zásluhy, ale zásluhy motora. Súčasťou výbavy je systém R.S. Monitor, pomocou ktorého môžete vyhodnocovať vašu jazdu. Už nejaký čas Megane R.S. nemôže mať manuálnu prevodovku a aj verzia Ultime má automatickú EDC prevodovku. Nemusí vám to však byť ľúto, pretože pracuje výborne a aj s ňou sa zabavíte. Akurát keby bolo po mojom, pádla pod volantom by som smerom nadol určite predĺžil. V ich prospech by som sa pokojne zriekol aj diaľkového ovládania audiosystému spod volantu. A trochu by som sa pohral aj so zvukom výfuku, aby bol živelnejší aj v nižších a stredných otáčkach. Potom by som ani audiosystém nepotreboval. Najkrajšia muzika je aj tak zvuk motora a výfuku.

Nezúfajme

Megane R.S. síce končí, ale športové autá z kancelárií Renaultu nie. Budú pod značkou Alpine, avšak žiaľ, iba elektrické. Teda pokiaľ sa niečo v Green Deal politike Európskej únie nezmení.

Stručne

Čo treba uznať

  • Skvelý 4Contol, motor, prevodovka, podvozok, sedadlá…

Čo nám chýbalo

  • Dlhšie pádielka prevodovky pod volantom.

Čo nás prekvapilo

  • To, že Renault ukončuje výrobu takéhoto božieho auta.

Renault Megane R.S. Trophy – Zbohom manuál, vitaj DCT!

Renault Megane R.S. TCe 300 EDC Ultime

Cena (základ/test)                                          45 400/47 550 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 798 cm3, max. výkon 221 kW (300 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 420 Nm pri 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 191 – 193 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 5,7 s, vmax=255 km/h, spotreba WLTP/test 8,4 – 8,5/10,2 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – 1×
  • USB-A – 4×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,3
  • Batožinový priestor: 294 dm3
fotorecenziaRENAULT Megane R.S. Ultimeskúsenostotest
Komentáre (0)
Pridať komentár