Test: FORD Focus Active Combi 1,0 EcoBoost AT – Pre reálny život

Ford Focus Kombi Active potvrdzuje, že SUV je štýlové, ale nepotrebujete ho za každých okolností.

Bežný Ford Focus kombi má svetlú výšku 135 mm, verzia Active 165. Tých plus 30 mm na podvozku a plastové ochranné prvky exteriéru sú charakteristické prvky verzií Active a Active X, ktoré môžete mať vo verzii päťdverového hatchbacku aj kombi. Ja som si vyskúšal verziu kombi s mild-hybridným benzínovým motorom.

Karosériu chránia čierne plastové lemy blatníkov, v lište pod prahmi dverí, v prednom aj zadnom nárazníku sú dekory a nábehové lišty imitujúce hliník. Všetko je to ,samozrejme, plast, takže žiadna zvýšená ochrana voči poškodeniam z hľadiska pevnosti, ale iba ochrana lakovania. Aj to vám však môže ušetriť kopec peňazí. Na druhej strane, akokoľvek navodzuje výzor auta pocit off-roadových schopností, v skutočnosti Active ani Acitve X nemajú štvorkolku. Jedinou pomocou je tých 30 mm svetlej výšky navyše a režimy Klzký povrch a Nespevnená cesta. A reálne nič viac ani nepotrebujete.

Musel som si zvykať

Verziu Active môžete mať so všetkými troma alternatívami pohonu, testovaný exemplár mal pod kapotou litrový trojvalec s mild-hybridnou technológiou a 7-stupňovou DCT prevodovkou. Motor ako taký dáva 170 Nm, ale s podporou mHEV systému poskytne až 210 Nm. A to je už hodnota, ktorá dokáže zatiahnuť. Na druhej strane som si na mild-hybridný systém Fordu musel zvykať. Keď som pustil plyn, najprv začalo auto brzdiť ako akékoľvek bežné auto – klasicky motorom, teda minimálne. Avšak po chvíľke, keď si riadiaca jednotka uvedomila, že je tu šanca na získanie nejakej tej energie, zapla rekuperáciu. To sa ale spomalenie výrazne zvýšilo, s autom doslova trhlo. Navyše spomalenie bolo na môj vkus až príliš silné. Sprvu som si musel zvykať a pred križovatkou alebo pred vjazdom do obcí znova trochu pridať. Samozrejme, tú rekuperáciu môžete regulovať plynom, ale to si potom vaša pravá noha nikdy neodpočinie.

Pravý nefalšovaný Ford

Focus vždy bodoval kvalitným podvozkom a výnimkou nie je ani verzia Active. Odpruženie je príjemné, dobre znáša aj väčšie nerovnosti. Pritom auto je aj v zákrutách stabilné, riadenie je presné a rýchle, na môj vkus možno až príliš strmé. Minimálne som si na neho musel zvykať. Samotný volant má dobrý tvar, je kožený, navyše príjemný mäkký, čo je na danú triedu absolútne neobvyklé. Dokonca ani prémiové značky nemávajú takýto príjemný mäkčený volant.

Spočítané, podčiarknuté

Ford Focus Kombi Active je skvelé auto, ktoré si necháva logické argumenty reálneho života, ako sú nízka spotreba daná oveľa menšou čelnou plochou ako majú SUV, a teda aj nižšia spotreba, alebo veľký kufor, navyše s perfektným organizérom v dvojitom dne a dojazdovou rezervou pod kufrom.

Stručne

Čo treba uznať

  • Výborne odhlučnený podvozok.

Čo nám chýbalo

  • Možnosť manuálneho radenia.

Čo nás prekvapilo

  • Ostré riadenie.

Ford má novú fabriku na výrobu elektromobilov, neuhádnete kde!

 

Ford Focus Kombi 1,0 EcoBoost mHEV 125k A7 Active

Cena (základ/test)                                         23 290/36 560 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Atmosférický preplňovaný R3/12V + MHEV, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 92 kW (125 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 170 Nm pri 1 400 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 121 – 149 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,4 s, vmax=193 km/h, spotreba WLTP/test 5,3 – 6,6/5,6 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 13,2
  • Batožinový priestor: 645 dm3

 

0 EcoBoost ATFORD Focus Active Combi 1fotorecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár