Test: Moto Guzzi V100 Mandello: Vlastnou cestou

Moto Guzzi V100 Mandello tak príjemne vybočuje z radu, že je takmer nemožné ho zaradiť.

Definícia tohto modelu je komplikovaná, ale pokúsim sa o to. Je to turistický naháč s prvkami superšportu, perfektným podvozkom a vďaka aktívnej aerodynamike si ho užijete aj keď budete križovať kontinent. Technicky je V100 Mandello odlišnou motorkou v porovnaní s ktorýmkoľvek predchádzajúcim modelom. Na jednej strane je vybavená elektronikou, za ktorú by sa nehanbil ani superšport, na druhej strane má nový motor a okrem toho sa tvorcovia rozhodli doplniť elektronický arzenál aj o aktívnu aerodynamiku, ktorá aj keď málo, ale predsa vylepšuje komfort jazdy. Nechýbajú detaily a aj typické znaky, ktoré robia z „Guzziny“ motorku so srdcom a svojráznou osobnosťou.

Pár náklonov v zákrute vás presvedčí o tom, že stabilita motorky je neuveriteľne vysoká a to aj v pomalých rýchlostiach, čím rýchlejší v zákrute budete, tým viac ju budete chcieť nakloniť. Tuhosť a kalibrácia podvozku sa skutočne dá porovnať so superšportom. A to som ešte nejazdil na verzii S, ktorá má semi-aktívny podvozok Öhlins Smart EC 2.0 a obojsmerný quickshifter pre okamžité preradenia rýchlostí. Až potom by som zrejme objavil skutočný potenciál tejto motorky. Pritom oceňujem fakt, že som nemal kolená pri nádrži, a riadidlá ma nenútili bozkávať tachometer. Nemám rád to slovo, ale V100 Mandello je ideálny kompromis pre tých, čo si chcú zašportovať, no nechcú vyzerať komicky ani sa hrať na cestného Rossiho, či Márqueza. Skôr naopak, chcú mať komfort. A keď už o ňom píšem, tak potešil aj nastaviteľný veterný štít. Je malý, nastavujete ho elektricky cez menu a pri rýchlostiach nad 120 km/h sa podieľa na menšom nápore vetra. Niežeby vás to úplne zachránilo od vetra, no fúkať na vás bude menej. Aj vďaka výsuvným panelom na vrchu nádrže. Uznám je to taká malá maškaráda a možno aj zbytočnosť, ale pôsobí to efektne. A to je bod k dobru. Aspoň u mňa.

Perly a perličky

Charakter motorky zabezpečuje motor. Vždy. V tomto prípade sa motorka jemne rozkolíše po naštartovaní a vy viete, že je to Guzzi. A to aj napriek tomu, že je to prvý vodou chladený motor, ktorý je od podlahy nový, vnútornosti motora sú ľahšie a to znamená, že ide ľahšie do otáčok, pritom si však užijete aj typický brblot výfuku a pri pustenom plyne vám to občas aj strelí do výfuku. A vás to poteší. Zdvihový objem na úrovni jedného litra a uhol rozovretia valcov 90 ° je zárukou toho, že aj napriek kompaktnejším vonkajším rozmerom si tento motor určite všimnete a vďaka tomu identifikujete značku. Maximálny výkon 85 kW (115 k) a maximálny krútiaci moment 105 Nm na prvý pohľad neznejú ako veľká porcia, no práve táto hladina výkonu dáva šancu využiť motorku aj tým, čo sa nepovažujú za špičkových motorkárov. Spotreba? Nuž podľa toho ako jazdíte bude kulminovať medzi 4,5 až 8 litrami na stovku radostne prejdených kilometrov.

Perličkou je aj zakrytovanie trubičiek vodného chladenia, zadná kyvná vidlica, ktorá zakrýva kardanový hriadeľ, dozlata eloxované disky kolies, či kryty hlavy valcov. To všetko vytvára nádhernú mozaiku detailov na motorke, ktorej dizajn je síce tak trocha retro, no zároveň je výsostne moderný. Kombinácia, ktorú dokážu vyrobiť iba Taliani. Inak povedané, ak chcete byť iný, iná motorka neexistuje, hoci za tento balík vlastností si musíte aj poriadne zaplatiť.

Stručne

Čo musíme uznať

Univezálny charakter s prvkami superšportového naháča.

Čo nám chýbalo

Semi-aktívny podvozok verzie S.

Čo nás prekvapilo

Charakter motora ostal zachovaný aj po zmene na chladenie vodou.

Moto Guzzi V100 Mandello

Cena a záruka:

základ/test 15 699/15 699 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: Vodou chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 1 042 cm3 , max. výkon 84,6 kW (115k) pri 8 700 ot.min-1, max. krútiaci moment 105 Nm pri 6 750 ot.min-1, Emisie CO2 118 g/km

Jazdný výkon, spotreba: pohotovostná hmotnosť 233 kg, vmax = 240 km/h, spotreba výrobca/test 4,7/5,8 l/100 km

Moto GuzziMoto Guzzi V100 MandelloNAKEDtestV100
Komentáre (0)
Pridať komentár