Yamaha T-Max 560 – Scooter Motard

Yamaha T-Max 560 je alternatíva k autu. Nielen do mesta, ale aj na diaľnicu, na okresky, na dovolenku…

Nevýhodou veľkoobjemových skútrov bola vždy jedna vec – nižšia obratnosť. Kombinácia vyššieho sedenia s vyššou hmotnosťou nutne robila najmä nižším jazdcom problémy zvlášť pri nižších rýchlostiach. Nič z toho však pre Yamahu T-Max 560 neplatí. Proste na ňu sadnete a vyrazíte a nič neriešite. Už po prvých kilometroch je jasné, že obratnosťou je T-Max 560 porovnateľný s klasickými 125-kami, takže obyčajnú mestskú zápchu prebrúsite s ľahkosťou a okrem toho aj rýchlo. Najmä na mimomestských okreskách si Yamahu užijete a to je presne teritórium, kde „stodvadsaťpäťka“ stráca dych a neumožňuje patrične užiť si daný úsek.

Yamaha T-Max 560 však dokáže jazdca potešiť práve na takýchto úsekoch. Nakloniť si ju je doslova radosť. Dokonca si myslím, že s ňou dokážete vycvičiť aj skutočné motorky. Svojimi jazdnými vlastnosťami sa podobá skôr na supermotard, a tak sa aj správa. Nedivil by som sa, ak na tejto motorke objavím zošľahané bočnice. Je to dôkaz toho, že aj veľkoobjemový skúter dokáže byť obratný.

Yamaha T Max 560

Povinné doplnky

Na to, aby ste mali radosť z každej zákruty, potrebujete tuhý rám, „lepivé“ pneumatiky a správnu pozíciu jazdca. A presne to vám T-Max 560 poskytne vďaka zmeneným riadidlám, ktoré sa posunuli dopredu, takže pozícia jazdca je kolmejšia a pohodlnejšia. V rámci modelového ročníka 2022 bola prepracovaná aj sedacia časť, ktorá dostala opierku na zadnú časť pasažiera. Musím pochváliť komfort sedenia, v tomto smere poteší najsilnejší T-Max aj na dlhšie cesty. A to je dôležité najmä vtedy, ak svoj skúter chcete využívať aj na dovolenkové cesty.

Trafiť by ste mali bez problémov, 7-palcový TFT displej ponúka konektivitu, čo znamená, že dokáže zobraziť nielen mapu v prípade, že máte stiahnutú aplikáciu Motoride od Garminu, ale umožní vám prijímať hovory, prípadne prepínať vaše obľúbené skladby. Umožňuje aj meniť vzhľad podľa preferencií.

S A2-kou

Priestor na minimálnu kritiku poskytuje dvojvalcový motor s objemom 562 cm3 a jeho zvukový prejav. Pri akcelerácii máte z neho najskôr komický dojem, najmä pre jeho tichosť, čo znamená, že vám odporúčame výmenu koncovky výfuku za „hlasnejší“ model. Osobne by ma potešil aj vyšší výkon motora, ktorý činí rovných 35 kW (47,6 k), maximálny krútiaci moment operuje s hodnotou 55,7 Nm. To znamená, že na skútri sa dá jazdiť s „A2“-kovým vodičským preukazom, čo rozširuje množinu potenciálnych záujemcov a zrejme to je aj dôvod, prečo konštruktéri nechcú T-Max pustiť na trh s vyšším výkonom. Bolo by to kontraproduktívne. Aj napriek tomu hodnotím dynamiku veľmi pozitívne. Plyn, ktorý je po novom elektronický, reaguje rýchlo a predbiehanie je bezproblémové aj v prípade vyšších rýchlostí. Maximálna rýchlosť vyše 160 km/h znamená, že skúter vás nelimituje ani v prípade medzimestskej premávky.

A cena? Nuž, 12 290 eur zrejme schladí entuziazmus mnohých záujemcov, na druhej strane ja by som ju obhájil. Yamaha T-Max kombinuje praktický rozmer skútra s vysokým technologickým vybavením cestovnej motorky, ktoré okorení športovými jazdnými vlastnosťami a je dostupný pre majiteľov vodičského preukazu skupiny A2. Rozhodnutie je na vás.

Stručne

Čo musíme uznať

  • Obratnosť a dynamiku skútra.

Čo nám chýbalo

  • Väčší odkladací priestor pod sedadlom.

Čo nás prekvapilo

  • Ako rýchlo sa nám dostala pod kožu.

Yamaha Ténéré 700 World Raid – Extra šupa

Yamaha T-Max 560

Cena a záruka:

  • základ/test 12 290/12 496 €
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • Vodou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 562 cm3, max. výkon 35 kW (47,6 k) pri 7 550 ot.min-1, max. krútiaci moment 55,7 Nm pri 5 250 ot.min-1, Emisie CO2 112 g/km

Jazdné výkony, spotreba:

  • pohotovostná hmotnosť 218 kg, vmax = cca 180 km/h, spotreba výrobca/test 4,8/4,6 l/100 km
fotorecenziaskusenostiskútertestYamaha T-Max 560
Komentáre (0)
Pridať komentár