Harley-Davidson Pan America 1250 – Otestovať ho viete aj vy!

Harley Davidson Pan America 1250 Special obsadzuje pre Harley doteraz nepoznané teritórium!

Tak ako Američania museli raz pristáť na Mesiaci, tak aj Harley-Davidson musel prísť s cestovným endurom. Pozerať sa na to, ako odchádzajú klienti k iným značkám, ktoré ponúkajú v niektorých prípadoch aj niekoľko verzií enduro motoriek, muselo byť ťažké. Pan America do ponuky pribudla minulý rok a ihneď bol o ňu extrémny záujem. Po rokoch pokusov zaujať aj iné než „čoprovské“ publikum, tak konečne prichádzajú do showroomu aj tí, čo inak ponuku H-D nezvažovali.

Dizajnéri vtisli „Panamerice“ unikátny vzhľad. Drsný, iný a pre niekoho možno aj nepochopený, no jedno mu uprieť nemožno – určite si ho všimnete. A výsledok tejto filozofie sa dostavil ihneď. Harley Davidon Pan America sa takmer okamžite vypredal.

Za riadidlami

Chcete si schuti zajazdiť na okreskách? Bez problémov môžete. Nebudem tvrdiť, že je to ikona obratnosti, ale na prvý pokus je to vynikajúci výsledok. Zásluhu na tom má nielen nízke ťažisko, ale aj elektronický riadený podvozok Showa a pohotovostná hmotnosť na úrovni 258 kilogramov. A ešte jeden detail, po tom, čo zastavíte, podvozok sa automaticky zníži a vy bez problémov dočiahnete na zem. Respektíve, ak mám byť presný, tak výška motorky sa automaticky upravuje po tom, čo sa rýchlosť zníži pod 5 km/h. Výška sedadla v tomto režime je pod 800 milimetrov, čo pomôže najmä nižším ľuďom, prípadne ženám, ktoré by tiež rady jazdili na endure.

Vráťme sa však k jazdným vlastnostiam. Na ceste sú dobré a oceníte aj dobré Micheliny, ktoré sú určené do ľahkého terénu a držia dobre aj na normálnych cestách. Ak máte chuť na trochu štrku či blata, alebo prašnej cesty, pokojne tak spravte. Stačí si zapnúť režim off-road a odjazd „s miernym driftom“ nie je žiaden problém. Budete na seba hrdý a už sa v mysli uvidíte na šotolinových cestách Maroka. Nastavenie do terénu je dokonalé, uvoľnenie výkonu je postupné a elektronika nemusí zasahovať. K dispozícii je režim do dažďa a bežný jazdný režim, ktorý si užijete na suchom asfalte. Ak chcete jazdiť ostrejšie, prepnite do režimu Sport.

Motor s maximálnym výkonom 110 kW (150 koní) nie je ostrý, čo vyhovie najmä tým, čo sa výkonnej motorky boja, krútiaci moment 127 Nm vás potiahne v každej rýchlosti. Celkovo je priestor na kritiku malý, no spomeniem predsa len veľmi tvrdý chod prevodovky. Je presná, no ak nemáte motorkársku obuv, bude vás bolieť priehlavok.

Návyková

Nechýba ani konektivita, môžete počúvať svoju hudbu z telefónu a okrem toho si môžete zrkadliť navigáciu z mobilu na displej. Ochranný štít nastavujete manuálne a aktívne prisvecovanie zákrut funguje dobre, ale čiastočne sa odráža v štíte. Čo dodať na záver?

Chcete ju, lebo ste chlap a odjakživa ste túžili po motorke. Cena verzie Harley Davidson 1250 Special je presne 19 300 eur. Nie je to málo a vy možno špekulujete nad tým, či by ste ju aj využili, tak máme riešenie. Požičajte si ju. Zbehnite do LMT Auto alebo stačí navštíviť ich webstránku a tam si vyklikať dni, počas ktorých si chcete zajazdiť na „Panamerice“ a vyrazte na výlet. Jeseň bude teplá, takže príležitostí vyskúšať si motorku ešte bude dosť. Ale varujem vás. Je dosť návyková.

Čo musíme uznať

  • Vyladený podvozok, ktorý oceníte na ceste aj v teréne.

Čo nám chýbalo

  • Ľahší chod prevodovky.

Čo nás prekvapilo

  • Obratnosť v meste a na okreskách.

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Cena a záruka:

  • základ/test 19 300/19 300 €
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • Vodou chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 1 252 cm3, max. výkon 112kW (152 k) pri 9 000 ot.min.-1, max. krútiaci moment 128 Nm pri 6 750 ot.min.-1, Emisie CO2 127 g/km.

Jazdný  výkon, spotreba:

  • pohotovostná hmotnosť 258 kg, vmax = 190 km/h, spotreba výrobca/test 5,4/6,0 l/100 km
fotoHarley Davidson Pan Americalmt autorecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár