Kia Stonic 1,0 T-GDI 6° MT Gold Pack – Keď je auto stále autom

Kia Stonic prešla minimodernizáciou a ja som rád, že sa im podarilo vychytať niektoré muchy, ktoré som pri príchode kritizoval.

Nemusíte ani listovať staršie testy, spomeniem najdôležitejšie postrehy. Menší crossover je naďalej zaujímavá voľba pre tých, ktorú sa chcú bezstarostne presúvať a chcú za každých okolností funkčné auto. Ponúka všetko potrebné a žiadané, ale aj niečo navyše. Ako bonus to je zabalené  do atraktívneho, hravého a nebojím sa povedať roztomilého kabáta. Som veľmi rád, že po novom sa do ponuky dostali aj 16-palcové disky kolies, ktoré sú zlatým stredom medzi komfortom a výzorom, a tiež sa efektne hodia k príplatkovej čiernej streche. Teší ma, že aj pre slabší preplňovaný litrový motor bez mild-hybridnej technológie už dodávajú v štandarde 6-stupňovú prevodovku. So starším päťkvaltom bola trošičku pomalšia a aj žrala o približne pol litra benzínu viac v reálnych podmienkach, a čo je v dnešnej ekologickej dobe nemenej dôležité, vypúšťala aj viac emisií. Je to ešte stále klasický manuál s mechanickou spojkou, nie moderná iMT s elektronickou spojkou určená pre silnejšie mild-hybridy, takže naozaj sadnete a jazdíte s veľkou dávkou istoty už od prvopočiatku.

Exteriérovo sa prakticky nezmenila, na prvý pohľad ju rozpoznáte len vďaka novému decentnejšiemu logu. Interiéru teraz dominuje nový príplatkový 8-palcový displej infotainmentu, ktorý má príjemnú grafiku a rýchlo som sa v ňom zorientoval. Už nemá vstup AUX, ale len klasické USB. Tlačidlá sťahovania okien sú podsvietené, ale prísediace ovládanie zrkadiel stále nie, a tak sa vám môže stať, že si ich v noci zvnútra nechtiac sklopíte, keď si ich chcete len mierne prestaviť.

Spadol som skoro na zadok, keď mi po vypnutí motora Stonic pripomenul, že mám skontrolovať zadné sedadlá, či som náhodou nezabudol deti, poprípade pri státí v kolóne zahlásil, že auto predo mnou sa pohlo. Aby som nezabudol, tlačilo systému start-stop sa premiestnilo zo stredového tunela naľavo, a tiež zmenili pár tlačidiel na vyhrievanom volante. Volant je vzhľadovo parádny, dobre padne do ruky.

Stručne                                                             

Čo treba uznať      

  • Vyhrali sa s detailmi, napr. nové logá Kia sú aj na všetkých sklách.

Čo nám chýbalo     

  • Trvácnejšia verzia vonkajších kľučiek dverí, malá dávka mäkkého plastu na tapacíroch dverí.

Čo nás prekvapilo  

  • Upozornenia na palubnom displeji.

Kia Stonic 1,0 T-GDi MHEV GT-Line – Odvaha vystúpiť z davu

Kia Stonic 1,0 T-GDI 6° MT Gold Pack

Cena a záruka:

  • Základ/test  13 490 /19 070 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 7 rokov / 150 000 km.

Motor:

  • Preplňovaný zážihový R3/12, zdvihový objem valcov  998 cm3, max. výkon 73,6 kW (100 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 –  4 000 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 122-133 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 10,7 s, Vmax= 183 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 5,4 – 5,9/6,3 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth – Áno
  • Wi-fi – Nie
  • AUX/USB –Nie/Áno
  • Zrkadlenie – Áno
  • Uhlopriečka: 8
  • Batožinový priestor: 332 dm3
0 T-GDI Gold PackfotoKiaKia Slovenskokia stonic 1Kia Stonic 1.0 T-GDI Gold PackKia stonic 2022Kia Stonic faceliftrecenziaskusenosti
Komentáre (0)
Pridať komentár