Volkswagen Amarok – Osobák so všetkými vlastnosťami pick-upov

Volkswagen sa oficiálne pochválil novou, druhou generáciou Amaroku. Na rozdiel od predchodcu nejde o samostatný projekt, ale o výsledok spolupráce s Fordom.

Vidno to na prvý pohľad. Dizajnéri Volkswagenu vynaložili maximálne úsilie, aby odlíšili Amarok od základu, na ktorom bol postavený. Veľká maska ​​chladiča so striebornými, horizontálnymi rebrami, ostro vykreslené svetlomety či strieborná vložka v nárazníku odkazujú nielen na predchodcu a ostatné modely značky, ale hlavne ani nijako nepripomínajú Ford Ranger. Podobne je to aj vzadu, kde Volkswagen použil LED lampy so zaujímavou grafikou.

Na výber budú dve karosárske verzie – štandardná, päťmiestna s dvojitou kabínou a dvojmiestna s kratšou kabínou, no s väčším nákladným priestorom. Bez ohľadu na váš výber je to obrovské auto s dĺžkou 5 350 mm, šírkou 1 910 mm a rázvorom 3 270 mm. To je citeľne viac ako pri predchodcovi. Okrem toho sú pôsobivé aj ďalšie parametre. Hovoríme o maximálnej hmotnosti nákladu 1,16 tony alebo pôsobivej ťažnej kapacite 3,5 tony. Aj strecha znesie nadštandardnú záťaž – celých 350 kg.

Kabína sa nelíši od typických osobných áut a v bohatších verziách sa má dostať aj do prémiového segmentu. Výrobca sa chváli okrem iného koža pokrývajúca hornú časť palubnej dosky, digitálne displeje či rozsiahle multimédiá s vertikálnym dotykovým displejom, ako vo Forde. Zrejme to nie je SYNC, ale systém Volkswagen.

A čo motory? Aj tu je veľa prekvapení. Tí, ktorí sa báli extrémneho zmenšovania, môžu byť pokojní. Úlohu základnej jednotky bude vytvárať  150 koní, dvojlitrový turbodiesel, ponúkaný aj vo výkonnejšej 170 koňovej verzii. Na niektorých trhoch dostaneme aj variant Bi-TDI 209 koní. Na vrchole ponuky naftových motorov je 3-litrový V6 TDI s výkonom 250 k.

To však nie je koniec. Nezabudlo sa ani na fanúšikov benzínu, ktorých túžby uspokojí 2,3-litrový motor s výkonom 302 koní. Ide o známy EcoBoost používaný v Mustangu a Focuse. Za zmienku stojí, že slabšie varianty budú štandardne spárované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Všetky motory s výkonom nad 200 koní však dostanú 10-stupňový automat.

Štandardom v Európe bude aj pohon všetkých kolies 4Motion. Variant s pohonom zadných kolies bude dostupný na iných trhoch. Na výber bude celkovo päť úrovní výbavy: Amarok, Life, Style, Panamericana a Aventura.

Minitest: Ford Ranger Raptor – Áno, šéfe!

mid-size pickuppick-upVolkswagenVW Amarokvw amarok 2023
Komentáre (0)
Pridať komentár