Škoda Fabia Monte Carlo – Športovejšia verzia oficiálne

Škoda Fabia Monte Carlo tak oficiále rozširuje štvrtú generáciu o športovo ladený variant. Týmto označením, sa od roku 2011 pýšia lifestylové varianty so športovým nádychom.

Škoda Fabia Monte Carlo je k dispozícii s dvomi trojvalcovými motormi s objemom 1,0 l a jedným štvorvalcovým motorom 1,5 TSI. Ich výkonové spektrum siaha od 70 kW (95 k) do 110 kW (150 k).

Dynamickejšie proporcie a emotívnejší vzhľad umocňujú typické prvky Monte Carlo ako napríklad čierna maska chladiča, špecifický predný a zadný nárazník, difúzor zadného nárazníka v čiernom prevedení alebo čierne kolesá z ľahkej zliatiny s priemerom od 16″ do 18″. Variant Monte Carlo exkluzívne ponúka čierne leštené 16″ kolesá z ľahkej zliatiny Proxima a čierne 17″ kolesá z ľahkej zliatiny Procyonm či 18″ kolesá Libra..

Najlepšia aerodynamika vo svojej triede so súčiniteľom odporu vzduchu od cx 0,28

Interiér variantu Monte Carlo, ktorému dominuje čierna farba, ponúka červené dizajnové prvky napríklad na poťahu štandardne dodávaných športových sedadiel s integrovanými hlavovými opierkami. Červená je aj horizontálna dekoračná lišta na prístrojovej doske, avšak aj časti stredovej konzoly a kľučky dverí. Obloženie stropu a stĺpikov je prevedené v čiernej farbe. Spodná časť prístrojovej dosky zdobená bielym kontrastným švom a lakťové opierky predných dverí majú športový karbónový dizajn, zatiaľ čo kryty pedálov majú vzhľad nerezovej ocele. Nástupné lišty zdobí nápis Fabia.

Koža s čiernym prešívaním sa nachádza na držiaku ručnej brzdy a štandardne dodávanom trojramennom multifunkčnom volante, ktorý má pri vozidlách vybavených automatickou prevodovkou DSG aj pádla pod volantom. Súčasťou štandardnej výbavy nového Monte Carlo je aj nové ambientné LED osvetlenie, ktoré dekoračnú lištu na prístrojovej doske osvetľuje červenou farbou. Pri vozidlách vybavených infotainmentom Amundsen možno voliť aj bielu farbu. Súčasťou štandardnej výbavy je aj LED osvetlenie stredovej konzoly vpredu, vnútorných kľučiek predných dverí a LED čítacej lampičky vpredu a vzadu.

Prvýkrát je v modeli ŠKODA FABIA MONTE CARLO k dispozícii na prianie aj virtuálny kokpit s 10,25″ displejom, ktorý možno individuálne nastaviť. Ponúka aj špecifický športovejší dizajn režimov zobrazenia. Virtuálny kokpit zobrazuje aj logá rádiových staníc, obaly hudobných albumov a uložené fotografie volajúcich. Zobrazovaná mapa navigácie sa pri križovatkách môže priblížiť a zobraziť ich v samostatnom okne. Vyhrievaný volant a vyhrievané čelné sklo, ktoré zaručuje vysokú úroveň bezpečnosti v zimných mesiacoch, sú takisto k dispozícii na prianie.

Nová Fabia Monte Carlo ponúka v spojení so štvorvalcovým motorom 1,5 TSI veľmi dynamickú jazdu. Vrcholná motorizácia modelového radu FABIA má výkon 110 kW (150 k) a v kombinácii so štandardne dodávanou sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,0 s. Maximálna rýchlosť predstavuje 225 km/h. Tento motor je okrem toho vybavený aktívnym riadením valcov. Systém tak v prípade malej záťaže automaticky vypína oba prostredné valce a znižuje spotrebu i emisie CO2.

Všetky pohonné jednotky sú ponúkané štandardne so 40-litrovou palivovou nádržou. V prípade 50-litrovej nádrže, ktorá je k dispozícii na prianie, disponuje FABIA MONTE CARLO vybavená trojvalcovými motormi dojazdom viac ako 900 km v režime WLTP. Všetky pohonné jednotky spĺňajú prísnu emisnú normu Euro 6d. Na prianie je pre všetky verzie k dispozícii športový podvozok, ktorý má svetlú výšku zníženú o 15 mm. Vďaka odlišnej charakteristike odpruženia poskytuje širšie možnosti pre dynamickú jazdu.

Prehľad motorov nového automobilu Škoda Fabia Monte Carlo:

 

Motor Počet valcov Max. výkon Max. točivý moment [Nm] Prevodovka Max. rýchlosť [km/h] Zrýchlenie
0-100 km/h [s]
Kombinovaná spotreba WLTP*

 [l/100 km]

Emisie CO2 WLTP*

[g/km]

[kW] [k]
1,0 TSI EVO 3 70 95 175 5-M 193 10,6 5,0 113-126
1,0 TSI EVO 3 81 110 200 6‑M 7-DSG 205 205 10,0 9,9 4,9 5,4 113-127 124-136
1,5 TSI EVO 4 110 150 250 7-DSG 225 8,0 5,6 127-138
predstaveniepremiéraŠkoda Fabia 2022Škoda Fabia Monte Carlo 2022Škoda Slovensko
Komentáre (0)
Pridať komentár