Team Japan je nová aliancia, ktorá zahŕňa Toyota, Mazda, Subaru, Kawasaki a Yamahu. Päť japonských značiek má v úmysle spoločne hľadať alternatívy k elektrickému pohonu v osobných aj jednostopových vozidlách.Iniciatíva bola spustená a predstavená 13. novembra 2021 na tlačovej konferencii v Okayame. Toyota tam ukázala pretekársku Corollu s vodíkovým pohonom, ktorá bude súťažiť vo vytrvalostnej súťaži Super Taikyu Series. Do projektu sa zapojilo aj Subaru.
Mazda zas s podporou Toyoty zamýšľa predstaviť 1,5-litrový agregát Skyactiv-D poháňaný bionaftou. Motor nájde uplatnenie aj v motoršporte, ale predpokladám že len v nejakom cup-e a aj to som veľký pesimista. Súčasťou aliancie je aj Yamaha, ktorá sa bude podieľať na projektoch spojených s vodíkovým pohonom pre autá a motocykle. Kawasaki sa bude venovať podobným témam, no len v dvojkolesových tátošoch.
Tento krok ja osobne považujem za úplne racionálny. Sú proste oblasti, kde elektromobil nie je vhodný a pár rokov ešte určite nebude. Ľudia pri cestovaní autom chcú istotu, že neostanú visieť pre nedostatok štavy. Nabíjanie je totiž už teraz celkom veľký problém (absencia nabíjacích bodov v ľudnatých oblastiach). Ja sa tejto myšlienke teším, každopádne neviem, či sa toho dočkáme v EÚ, ktorá je prudko proti autám, a ako pohon budúcnosti pozná len elektrinu a vodík.