Škoda Octavia RS – Spoľahlivý športovec

Škoda Octavia RS chce byť v novej generácii viac civilnejšia, stále však má športového ducha.

Kto si kupuje Octaviu RS, ten sa chce odlíšiť a v Škode to dobre vedia. Dizajnéri preto pri športovej verzii zvolili namiesto chrómovanej čiernu farbu väčšiny prvkov karosérie. Od lišty lemujúcej mriežku chladiča cez spodnú časť predného nárazníka či spätných zrkadiel až po difúzory a krídlo v zadnej časti. Rozmery karosérie zostali zachované, verzia RS je posadená o 15 milimetrov bližšie k zemi, takže pôsobí dynamickejším dojmom. Ten utvrdzuje aj dvojica reálne vyvedených koncoviek výfuku, ktorý však nemá upravený zvukový prejav. Testovací kúsok ešte skrášľovali červené strmene bŕzd a 19-palcové disky.

Na úrovni prémie

V interiéri Octavie RS sa v porovnaní s inými verziami nenachádza mnoho odlišností. Tých pár však vo výsledku vytvára podarený efekt. Spomeniem športové sedačky, ktoré nielenže dobre vyzerajú, ale sú aj pohodlné a funkčné. Povedal by som, že taký kompromis medzi športovým tvarom a komfortným posedom. Hodnotne pôsobí kombinácia červeného prešívania, čiernej alcantary a karbónových doplnkov. Uznanie si zaslúži možnosť rozšíreného zobrazenia aktuálnych teplôt motorového oleja, oleja v prevodovke a chladiacej kvapaliny, čo sú v športovo ladenom aute dôležité údaje.

V ideálnej stope

S ohľadom na jazdné vlastnosti treba spomenúť tri piliere celkového prejavu – viacprvková zadná náprava, adaptívny podvozok a elektronicky riadený lamelový diferenciál na prednej náprave. Práve systému VAQ vďačí Octavia za to, že dokáže prenášať vysoký výkon na predné kolesá bez výraznej straty priľnavosti či odklonenia od zvolenej stopy. Ak by som mal z celkového charakteru auta vybrať najciteľnejší prvok, bol by to práve lamelový diferenciál. Adaptívny podvozok funguje spoľahlivo a viacprvková zadná náprava dáva o sebe vedieť na nerovnostiach v zákrute, takže dokopy možno hovoriť o príjemne zladenej trojici. Škoda Octavia RS nie je ostrý hot hatch, ale jazdí obstojne.

Dostatočný výkon

Pod kapotou benzínovej „eresy“ pracuje štvorvalec s výkonom 180 kW (245 k) a najvyšším krútiacim momentom 370 Nm. Môže byť spriahnutý so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým automatom,  ako to bolo v našom prípade. Motor má možno až príliš tichý prejav, no zároveň dostatok výkonu a vynikajúcu termoreguláciu, vďaka ktorej sa bleskurýchlo zohrieva.

Naopak, pri chladení motora využíva Octavia RS špeciálne kanáliky, cez ktoré bez potreby pohybu dokáže popri motore dochladzovať aj brzdy. Najlepší prejav má motor v prípade, že je DSG prevodovka prepnutá do športového režimu. V kombinácii s obmedzenou účinnosťou stabilizačného systému sa s vami Octavia RS rada pohrá. To všetko pri spotrebe okolo 8 až 9 litrov a s dôrazom na zachovanie praktických vlastností auta na každý deň.

Škoda Enyaq Sportline iV: Elektrický športovec

Čo treba uznať

  • Atraktívny dizajn priťahuje pohľady.

Čo nám chýbalo

  • Výraznejší nástup výkonu v spodnom pásme otáčok.

Čo nás prekvapilo

  • Výborná priľnavosť predných kolies a optimálne vedenie stopy.

Škoda Octavia RS 2.0 TSI 180 kW (245 k) 7° DSG

  • Cena (základ / test) 31 980 / 38 867
  • Záruka 5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihovýý R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 180 kW (245k) pri 5 250 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 370 Nm pri 1 600 – 4 300 ot.min-1. Emisie CO2 153 – 160 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,7 s, vmax = 250 km/h, spotreba výrobca/test 6,5 – 8,0/8,5 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 600 dm3
automobilka škodaŠkoda OctaviaŠkoda Octavia RS 245Škoda Octavia RS TSIšportové auto
Komentáre (0)
Pridať komentár