DS 7 Crossback Louvre – Noc v múzeu

DS 7 Crossback v limitovanej edícii Louvre spája hodnoty a remeselné umenie značky s dielami najväčších umelcov sveta.

Ilja Grigorjevič Erengurg, prekladateľ, básnik, spisovateľ, publicista a fotograf, emigrant z Kyjeva, v jednej zo svojich kníh napísal „vidieť Paríž a zomrieť“. Zomrieť nemusíte, ale vidieť Paríž vrelo odporúčame. Poprechádzať sa po Champs-Elysees, vyšliapať si 1 665 schodov na Eiffelovu vežu, vyjsť na najvyšší vrch Montmartre a vojsť do kostola Sacré Coeur, ľahnúť si v trávniku Elizejských polí a pozerať sa odtiaľ na Víťazný oblúk, vidieť katedrálu Notre-Dame alebo to, čo z nej ostalo, navštíviť zámok Versailles, slávny klub Moulin Rouge… a samozrejme aj múzeum Louvre. Je tretím najväčším múzeom na svete a sústreďuje najväčšie umelecké diela z celého sveta, vrátane ikonickej Mony Lízy od Leonarda da Vinciho. V prípade Louvru sa však pripravte na nekonečný rad a dlhé čakanie. Jedine, že sa rozhodnete pre DS 7 Crossback v rovnomennej exkluzívnej edícii Louvre. Tá vám totiž v špeciálnej aplikácii „Deň v Louvre“ priamo cez mohutný 12-palcový displej s HD rozlíšením prostredníctvom samostatných podcastov odprezentuje 182 najvýznamnejších umeleckých diel z Louvra. Pri každej ceste tak budete môcť objavovať príbehy a tajomstvá jednotlivých diel a keď sa otvoria hranice a život sa vráti do normálnych koľají, budete môcť navštíviť Louvre aj osobne. K vozidlu totiž dostávate aj kartu „Priatelia Louvru“, ktorá vám zabezpečí neobmedzený vstup do múzea na jeden rok.

Spojenie s umením

Samozrejmosťou je množstvo prvkov, ktoré spečaťujú partnerstvo DS Automobiles s múzeom Louvre a podčiarkujú výnimočnosť tohto modelu. Začnem exkluzívnou farbou – čierna Perla Nera alebo modrá Encre – a lesklými čiernymi okennými lištami, rámovaním zadných svetiel, strešnými lyžinami a tzv. DS krídlami. Pokračovať budem 20-palcovými kolesami Alexandria s matnou sivou časťou, diamantovaním Onyx Black a lesklým povrchom pomenované na počesť obrovskej egyptskej zbierky v Louvri. Na krytkách zrkadiel je motív sklenenej pyramídy, jedného z dominánt Louvre. Nie je to lacná nálepka, ale je vytvorený laserovým gravírovaním. Samozejmosťou sú monogramy Louvre. Dovedna ich sú štyri – na kapote, na predných dverách a vzadu.

Vo vnútri nájdete kvalitné materiály – jemnú kožu Nappa, čierny klavírny lak, hliník. Zaujímavou je brúsená koža pripomínajúca mramor. Pochopiteľne, ani v interiéri nechýbajú monogramy a motívy Louvre – na dvierkach centrálneho odkladacej priehradky, na nastavovačoch výduchov klimatizácie… Mimochodom, predné sedadlá sú nielenže pohodlné, ale aj vyhrievané, ventilované a majú masážnu funkciu. Keď si to dáte dokopy s príjemným posedom za volantom, zistíte, že keď sa niekedy v budúcnosti vyberiete do Paríža, ani tých vyše 1 300 km nebudete vnímať nijako únavne. O to viac, že aj podvozok je nesmierne komfortný. Už jeho základné nastavenie je fantastické, no pomáha mu elektronika, ktorá neustále sleduje kvalitu vozovky a podľa nej dopredu upravuje tuhosť tlmičov. Samozrejmosťou je tiež kvantum asistenčných systémov, vrátane adaptívneho tempomatu s aktívnym vedením v jazdnom pruhu, sledovanie pozornosti vodiča pomocou infračervených kamier v prístrojovom štíte, čítanie dopravných značiek… Keď už budete poznať všetkých 182 podcastov odpredu aj odzadu, môžete si do 14 reproduktorov Focal Electra pustiť svoju obľúbenú hudbu. Aby ste sa nemuseli hádať o to akú teplotu nastaviť, auto má trojzónovú klimatizáciu. Prístrojový štít je plne digitálny, nechýba voľba rôznych spôsobov vizuálneho zobrazenia. Chýbala nám však alternatíva zobrazenia s klasickým otáčkomerom a rýchlomerom. A popravde, menu dotykového displeja by tiež mohlo byť intuitívnejšie.

Kultúra prejavu

Limitovaná edícia Louvre sa dodáva s jediným motorom – 1,6-litrovým agregátom PureTech, ktorý poskytuje 165 kW (224 k). Výkon ale v tomto prípade nie je podstatný. Oveľa dôležitejší je prejav a ten dokonale reflektuje atmosféru na palube. Motor ide hladko a fluidne bez výkonových dier a bez „výbuchov“ výkonu, pritom ho pri pokojnej jazde ani nepočujete, pod záťažou vo vyšších otáčkach zasa má krásny sýty zvuk… Navyše, príkladne je s ním zladený aj osemstupňový automat. 

Spojenie DS Automobilies a Louvre nie je náhodné. Obe totiž majú spoločné hodnoty – zmysel pre detail a krásu, výnimočnosť, výber toho najlepšieho…

Čo treba uznať

  • Zanietenie pre detaily.

Čo nám chýbalo

  • Aspoň jedno tradičné zobrazenie prístrojovej dosky.

Čo nás prekvapilo

  • Stále len jedna predajňa na Slovensku.

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 – V trojici sa lepšie ťahá

DS 7 Crossback 1,6 PureTech 225 S&S Louvre

Cena (základ/test)                                          33 490 /49 990

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor:

  • preplňovaný zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 165 kW (224 k)  pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 900 ot.min-1. Emisie CO2 125 – 128 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0–100 km/h za 8,2 s, Vmax = 234 km/h, spotreba NEDC/test 5,5/8,1 l/100km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 12
  • Batožinový priestor: 555 dm3
DSDS 7 CROSSBACKDS 7 Crossback LouvreDS automobilesfotkygalériarecenziatest
Komentáre (0)
Pridať komentár