Spoločnosť BMW Group Automotive minulý rok opäť potvrdila pozíciu svetového lídra medzi prémiovými výrobcami automobilov, keď na celom svete predala celkom 2 324 809 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce. Je to síce -8,4 % oproti roku 2019, no celý trh vplyvom koronakrízy zaznamenal výraznejší prepad. Navyše, už v poslednom štvrťroku zaznamenala skupina BMW 3,2-percentný rast v medziročnom porovnaní s rovnakým obdobím predošlého roka. Darilo sa luxusným a pre automobilku vysokoziskovým modelom radu 7, 8 a X7. Dovedna ich predali 115 420 kusov, čo predstavuje medziročný rast 12,4 %. Zaujímavý je rast podielu plug-in hybridov o 38,9 % a plne elektrických modelov o 13 % oproti roku 2019. Aktuálne má BMW Group v ponuke 13 modelov s čisto elektrickým a plug-in hybridným pohonom, ponuku však v blízkej dobe plánuje takmer zdvojnásobiť, pričom z 25 elektrifikovaných vozidiel viac ako polovica bude plne elektrická. Najbližšie to budú modely BMW iX a BMW i4. Aj vďaka elektrifikovaným modelom sa skupine BMW s rezervou podarilo splniť prísne európske limity CO2, takže automobilka nebude nútená v nadchádzajúcom období premietnuť svoju pokutu do cien svojich áut.
Pozoruhodný je aj výsledok divízie BMW Motorrad. Napriek pandémii sa jej podarilo v roku 2020 dodať zákazníkom 169 272 motocyklov a skútrov, čím dosiahla druhý najlepší výsledok vo svojej histórii.
Pýcha značky
Darilo sa aj divízii M. Napriek vplyvu pandémie koronavírusu na automobilový trh sa jej podarilo zvýšiť počet predaných modelov BMW M o 6 %, divízia BMW M predala vlani 144 218 automobilov. Vďaka tomuto výsledku divízia BMW M nielenže potvrdila pozíciu najúspešnejšieho poskytovateľa výkonných a vysoko výkonných vozidiel na trhu, ktorú v roku 2019 dosiahla prvýkrát, ale význame posilnila svoju pozíciu. Najväčšiu zásluhu na tomto výsledku majú modely BMW X5 M a X6 M, ktoré automobilka uviedla na trh v roku 2020. Veľmi dobre sa darilo aj edícii BMW M2 CS, ktorá je zároveň základom nového pretekárskeho vozidla divízie BMW Motorsport. Už tradične úspešné boli aj emkové verzie z modelov BMW radu 3 Sedan a Touring a tiež radu 4 Coupé. Rekordy lámal predaj v USA, ktorý je pre BMW M najdôležitejší trh, ale aj v Číne. Predaj sa výrazne zvýšil aj v Rusku, Južnej Kórei, Taliansku aj vo Veľkej Británii. Základom úspechu modelov divízie M je technológia prevzatá z pretekárskych motorov, presná súhra prvkov v oblasti jazdných systémov, odpruženie, aerodynamika, interiérový dizajn a ovládanie a rovnako aj celkový autentický charakter vozidiel.
V BMW veria, že aj tento rok bude úspešný, dokonca ešte úspešnejší než vlaňajší, vychádzajú z toho, že práve v priebehu tohto roka uvedú kľúčové modely divízie M. V marci totiž uvedú modely BMW M3 Sedan a M4 Coupé. Oba budú k dispozícii aj s pohonom všetkých štyroch kolies M xDrive. V lete môžeme očakávať model M 4 Cabrio. Dodajme, že už v januári uviedli na trh model BMW M5 CS. V budúcnosti každú verziu s manuálnou prevodovkou bude dopĺňať model Competition s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic so softvérom Drivelogic. Veľkou novinkou v roku 2021 bude prvé čisto elektrické vozidlo divízie M, ktoré odštartuje elektrifikáciu modelov tejto divízie. Aj divízia M si tak osvojí stratégiu Power of Choice, teda sila výberu, ktorú materské BMW už naplno aplikuje. V praxi to znamená, že aj v modeloch M budú mať zákazníci na výber viacero alternatív pohonu.
Zájdeme ešte trochu ďalej, v roku 2022 divízia BMW M GmbH oslávi 50. výročie svojej existencie a Markus Flasch, predseda predstavenstva spoločnosti BMW M GmbH, v tejto súvislosti už teraz avizuje špeciálne edície modelov.