Minitest: Kia Ceed 1,0 T-GDi je lepšia než iba dostačujúca

Kia Ceed 1,0 T-GDi so základným 73 kW motorom a manuálnou prevodovkou je najnižšou motorizáciu v modelovej ponuke.

Atmosférický, konštrukčne jednoduchší a hlavne populárny motor v ponuke kompaktnej Kii už nenájdete. Preto sme boli zvedaví, ako jazdí papierovo najslabšia preplňovaná pohonná jednotka, ktorá sa trochu nedobrovoľne, ale zato rovnými nohami zhostila neľahkej úlohy základného hráča. Ako stručne ohodnotiť motor? Je oveľa lepší než iba dostačujúci. Samotné parametre nie sú zvlášť ohromujúce, a tak sa k nim musíte aj postaviť. Napriek tomu som v nej zvládol prakticky tisíc kilometrov po rôznych cestách bez výčitiek. Zvláda bez problémov aj diaľnicu? Konštantným tempom pri približne predpisových limitoch áno, ale pružné zrýchlenia na vyšších prevodových stupňoch sú malou Achillovou pätou. Určite vás bude zaujímať aj spotreba. Mimo mesta sa dá jazdiť za 5,5 litra, na diaľnici si vie vypýtať aj 7,5 litra pri predpísanej rýchlosti a občas aj viac. Príjemne ma prekvapila aj kultivovanosť trojvalcového motora bez neželaných vibrácií. S tým majú automobilky ešte veľmi často problémy.

Aj s litrovým motorom a výbavou Gold je užívateľsky príjemnou voľbou!

Kia ma striktne nalinkované stupne výbavy. Príplatkové prvky sa prakticky dodávajú len v balíkoch. My sme si vyskúšali nižšiu strednú výbavu Gold.  Na bežné používanie s vysokou dávkou komfortu jej skutočne nič nechýba. Za príplatok 790 € sa týčilo moderné multifunkčné zariadenie so širokým displejom, ktoré je priateľské na používanie, má dobrú grafiku a ponúka aj kvalitný zvukový výstup. V danom stupni  ostávajú visieť otázniky len pri LED predných svetlách za 590 €. Naša Ceed-ka ich nemala a vôbec jej to neuberalo na funkčnosti. Halogény svietia dobre, medzi diaľkovými a tlmenými prepína sama a vcelku rýchlo.

                                                         

Stručne   

Čo treba uznať       

  • Vysoký pomer cena/protihodnota.

Čo nám chýbalo     

  • Mäkšie hlavové opierky.

Čo nás prekvapilo  

  • Kultivovaný chod motora.

KIA odhaľuje tajomstvá nového SORENTO PHEV

Kia Ceed 1,0 T-GDI, 6° MT, Gold

Cena a záruka:

  • Základ/test  13 390 /16 821,50 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 7 rokov/150 000 km.

Motor:

  • preplňovaný zážihový R3/12, zdvihový objem valcov  998 cm3, max. výkon 73 kW (100 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 –  4 000 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 127-139 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 11,8 s, Vmax= 183 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 5,6 – 6,1/6,8 l/100 km.

 

Ikonky

  • Bluetooth – Áno
  • Wi-fi – Áno
  • AUX/USB – Nie/Áno
  • Zrkadlenie – Áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 395 dm3

 

 

0 T-GDiKia cee´dKia Ceed 1Kia Ceed 1.0 T-GDIKia Ceed Goldrecenziaskusenostitesttesthodnotenie
Komentáre (0)
Pridať komentár