Minitest: Opel Astra ST 1,5 CDTi volí vlastnú cestu

Opel Astra prešiella minulý rok jemnou korektúrou vrások. Podstatnejšia je ale zmena techniky, ktorá však ešte napočudovanie nepochádza z koncernu PSA.

Vo vnútri na nás čakal nový prístrojový štít, ktorý kombinoval klasické ručičkové budíky s digitálnym displejom. Chválim prehľadnosť a čitateľnosť v klasickom zobrazení. Klasicko-moderným spôsobom dostanete naservírované informácie, o ktorých môžu snívať aj niektoré športovo orientované modely konkurencie. Prichádza aj nový multimediálny systém. Pomerne rýchlo reaguje na voľbu, má aj hardvérové tlačidlá, a teda sa veľmi jednoducho obsluhuje. Rovnako ako v staršej verzii Astry je výrazne zošikmený.

Modernizácia v štýle minimalizmu!

My sme si vyskúšali najsilnejší naftový motor vlastnej konštrukcie, ktorý má objem 1,5 litra a má len tri valce. Agregát je spojený s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom.

Trojvalcové motory majú zvyčajne drsnejší chod. Ani tento nie je žiadnou výnimkou. Veľkým pozitívom je veľmi dobré odhlučnenie motora v kabíne, do ktorej neprenikajú výrazne rušivé zvuky. Testovaná Astra je pomerne ťažkým autom (prevádzková hmotnosť 1 527 kg) a prevodovka dostala za úlohu zakryť menší výkon motora, so zreteľom na optimalizovanie spotreby. Motor sa preto snaží držať v spodnom pásme otáčok v pásme, kde nastupuje maximálny krútiaci moment. Už aj pri jazde mestom vie vystrieľať prvých 7 rýchlostných stupňov. Smerom hore radí plynulejšie, smerom dole ju trochu cítiť. Komfortu jazdy to však vôbec neuberá a ani to nepôsobí rušivo. Je trochu škoda, že pod volantom absentovali aj čoraz bežnejšie a veľmi žiadané pádielka, ale predsa to nie je trhač asfaltu, ale komótna Nemka.

Stručne                                                             

Čo treba uznať      

  • Vynikajúce predné sedadlá, výborný súčiniteľ aerodynamického odporu.

Čo nám chýbalo      

  • Silnejší naftový motor, Autohold.

Čo nás prekvapilo   

  • Batéria v kufri.

Opel Astra Hatchback 1,4 Turbo – Zaostrené na spotrebu

Opel Astra Sports Tourer 1,5 CDTi 90 kW 9°AT Elegance

Cena a záruka:

  • Základ/test  16 690/ 29 210 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 5 rokov/150 000 km.

Motor:

  • preplňovaný vznetový R3/12V, zdvihový objem valcov  1496 cm3, max. výkon 90 kW (122 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment  285 Nm pri 1 500 – 2 750 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 132 – 141 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 10,6 s, Vmax= 205 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 5,1 – 5,4/6,1 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – áno/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8
  • Batožinový priestor: 540 dm3
OpelOpel AstraOpel Astra Sports TourerOpel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi Eleganceoplatí sapredstavenierecenzietest
Komentáre (0)
Pridať komentár