Mini Clubman alias Mini XL

MINI Clubman vám vyčarí úsmev vždy, keď s ním prežijete aspoň pár minút.

Je fajn, ak sa na jazdu autom každé ráno tešíte. Je fajn (načo to tajiť), ak vám ho trocha závidí sused, susedka aj ich deti.

Malý veľký

MINI ako pomenovanie vozidla všeličo naznačuje. Nielen o pôvode, ale aj o veľkosti. V prípade verzie Clubman však MINI podrástlo. Oproti základnému modelu, najmä pokiaľ ide o rázvor (o 180 mm) i dĺžku (takmer o pol metra), a to už musí byť cítiť. Kombi má štyri dvere a roztomilé, tradíciu ctiace vertikálne delené dvere do batožinového priestoru. Ako malý chlapec som sa vždy tešil, keď som pohybom nohy pod nárazníkom inicioval elektrické otvorenie dvoch krídel. Spolu so zadnými svetlami v štýle vlajky – veľmi britské! Rovnako milé sú aj dva miniatúrne stierače na týchto dverách, najmä pri pohľade na ne v spätnom zrkadle. A dalo by sa ešte dlho pokračovať.

Tešiť sa každé ráno na jazdu autom je základom dobrej nálady a úspešného dňa.

Vynikajúci podvozok

MINI je vždy prísľubom (v tom najlepšom) mierne „motokárových“ jazdných vlastností. Iste, väčšie rozmery i hmotnosť verzie Clubman ich posúvajú trocha iným smerom, ale stále je jazda v ňom veľkou zábavou. V maximálnej miere k tomu prispieva skvelý adaptívny podvozok. Je športovo tuhý, nekompromisný v zákrutách, aj tých s nekvalitným povrchom, vďaka pohonu všetkých kolies výborný – no ešte vždy komfortný a neobťažujúci ani rázmi do karosérie, ani hlukom od kolies. Vodičovi nič netají, no neprináša mu viac nepriaznivých pocitov, než koľko treba na to, aby presne vedel, po akom povrchu ide a prostredníctvom rovnako vynikajúceho riadenia a nie inak sa správajúcej 7-stupňovej automatickej prevodovky primerane reagoval. Dokáže tak vozidlo viesť komfortne i naozaj športovo, veď výkon takmer 200 koní dokáže auto rozhýbať na stovku za necelých sedem sekúnd.

Zábavný i útulný

Vráťme sa však ešte dovnútra milého i výkonného Brita. Hoci pôsobí retro a veľmi v štýle pôvodných MINI, veľmi rýchlo zistíte, že sedíte v nanajvýš modernom vozidle. Jeden a pol kruhového prístroja je pod volantom (najmä rýchlomer, otáčkomer), pod oknom head-up displej, uprostred palubnej dosky velikánsky kruhový združený prístroj vrátane dotykového displeja, pod ním klasické ovládanie klimatizácie a krásne tvarované, v rade zoradené ovládače ďalších funkcií. Jednoduché, prehľadné, krásne, retro. Skvelá práca! Rovnakú pochvalu si zaslúži volant, sedadlá a vôbec celý interiér. Dokonca aj v podstate zbytočné „fíčury“, ako farbu meniaci obvod stredového kruhového prístroja (v závislosti od otáčok, ale tiež napr. hlasitosti audiosústavy a pod.) nepôsobia ani rušivo, ani gýčovito lacno. Ešte viac dokáže v noci nadchnúť ambientné osvetlenie akoby presvitajúce cez dekoračné lišty dvier a prístrojovky.

Na pleciach velikánov

MINI Clubman sa nesnaží za každú cenu tváriť, že nemá nič spoločné s materským koncernom BMW, či nebodaj so svojím predkom, skutočne malým a vyrábaným v rokoch 1959 – 2000. A prečo by aj? Veď z nich preberá to najužitočnejšie pre svoju súčasnú podobu tradičného, no moderného, dynamického a skvele jazdiaceho – ako to len neobvykle znie v súvislosti s menom MINI – praktického prémiového rodinného kombi.

MINI Clubman Cooper S ALL4                       

Cena a záruka:

Základ/ test 21 300/48 002 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: prepĺňaný, zážihový, R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 141 kW (192 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 350 – 4 600 ot.min-1. Emisie CO2 139 – 143 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 6,9 s, vmax = 225 km/h, spotreba výrobca/test 6,1 – 6,3 /  l/100 km.

Ikony: BT, USB, zrkadlenie, 360 – 1 250 dm3, displej 8,8

 

Čo treba uznať

  • Skvelá kombinácia štýlu, jazdných vlastností a praktickosti.

Čo nám chýbalo

  • Vyhrievanie volantu.

Čo nás prekvapilo

  • Veľmi vkusných niekoľko „zbytočností“.
MiniMINI ClubmanMINI Clubman Cooper S ALL4názoroplatí sarecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár