Range Rover Evoque – Nová doba

Range Rover Evoque. Na prvý pohľad nič nové pod slnkom, no v skutočnosti opak je pravdou.

Keď ho stretnete na ceste, asi si ani neuvedomíte, že máte do činenia s celkom novým modelom Evoque – Evoquom druhej generácie. Napohľad v podstate nič nové pod slnkom. Evoque sa dobre predával, nebolo treba kopať od základov. Najbezpečnejšie ho rozpoznáte podľa kľučiek. Nový Evoque si ich totiž schováva do dverí. Vysúva ich iba vtedy, keď potrebuje, aby vám umožnil otvoriť dvere. Pozornejšiemu oku neujdú ani celkom nové svetlá. Tie predné využívajú technológiu LED s vykrývaním premávky a fungujú výborne. Premávku vykrývajú natesno a rýchlo, svetlomety sa skladajú z veľkého počtu segmentov, ktoré riadiaca elektronika podľa potreby zapína či vypína. Zadné svetlá sú zasa užšie a prepája ich tmavý lesklý pás.

Ani interiér sa vo svojej podstate nezmenil, základná štruktúra je prakticky identická ako v prvej generácii. Zároveň však dokomentuje, akým tempom napreduje automobilový svet, je totiž osadená prvkami z modelu Velar. Pred vodičom sa nachádza 12,3-palcový interaktívny displej, ktorý si môžete do istej miery nakonfigurovať. Nechýba ani head-up displej, ktorý premieta údaje priamo pred oči vodiča. Uprostred je 10-palcový displej Touch Pro Duo, ktorý slúži na ovládanie multimediálneho a informačného systému. Dole je zasa xy-palcový displej nastavenia auta, klimatizácie, vyhrievania a ventilácie sedadiel… Zaujímavosťou sú dva multifunkčné ovládače integrované do tohto displeja.  Oba dotykové displeje majú vysoké rozlíšenie a ani voči citlivosti a rýchlosti reakcií nemôžem nič namietať. Pri štartovaní motora sa však pomaly bootujú. Mali by sa začať bootovať už pri otvorení dverí, aby sa stihli zobudiť, než si sadnete a naštartujete. Pokrok automobilovej techniky, resp. v tomto prípade príchod novej doby potvrdzuje aj vnútorné zrkadlo, ktoré môžete prepnúť na displej zobrazujúci obraz kamery integrovanej v plutvičke na streche. Obraz je širokouhlý, má vysoké rozlíšenie, ani v najvyšších rýchlostiach netrhá, osobne by som ho doplnil o asistenčné čiary zobrazujúce šírku auta. Kamere stačí minimálne svetlo, aby poskytovala obraz. Vzhľadom na polohu na streche sa samotná kamera nešpiní ani pri jazde za silného dažďa. Nemusíte teda neustále stierať zadné okno a zároveň sa vám nezmenšuje zorné okno, cez ktoré vidíte za seba. Užitočným pomocníkom je tiež varovanie na prichádzajúce auto zozadu, keď chcete otvoriť dvere.

Dynamika a osobnosť

Na prvý test sme si vzali benzínovú verziu – dvojliter so 183 kW, ktorý na nedostatok guráže rozhodne netrpí. Páči sa mi, že sa konštruktéri nesnažili potlačiť jeho zvuk, práve naopak, podčiarkli ním dynamiku a osobnosť vozidla. Deväťstupňový automat však neradí pekne, rozbeh z miesta nie je hoden prémiovej značky a aj v ďalšom na prvé stupne trhá. Mne osobne sa páči, keď cítim prácu prevodovky, ale toto nie je ten prípad. Ani pokojný rozjazd z miesta sa modelu Evoque nepodarí vždy na hladko, a pri prudký rozjazd je ešte horší. Kým sa zobudí motor a prevodovka „si uvedomí“, že sa chcete z križovatky rýchlo odpichnúť, tak už všetci naokolo sú ďaleko preč. Rovnako aj reakcie na prudké zošliapnutie plynu trvajú dlhšie, než by sa mi pri motore s takýmto potenciálom páčilo. Keď napočítam oneskorenie motora a prevodovky, tak ubehne viac času, než by sa mi páčilo.

Výkrik: Evoque je auto do mesta aj do terénu.

S dvoma tvárami

Na dlhých nerovnostiach je podvozok krásne poddajný, dlhým hupákom sa krásne poddá. Auto cez ne prepláva, jemne hupne. Pri prejazde cez krátke nerovnosti s ostrými hranami však búcha do karosérie. Akoby to bol celkom iný podvozok. To je skrátka daň za velikánske kolesá, ktoré sú evidentne ťažké. Veľké kolesá nedokážu na ráznych a krátkych nerovnostiach kopírovať vozovku – nestíhajú výpad ani kompresiu. Keď idete cez priečnu nerovnosť v zákrute oboma kolesami, tak si Evoque s 21-palcovými kolesami dokonca odskočí. Klobúk „smekám“ pred riadením. Je ľahké, pritom cítite v rukách dianie. Volant sa intenzívne snaží vrátiť do neutrálnej polohy – najmä v okolí neutrálnej polohy.

Sedem statočných

Testovaný model ponúkal sedem jazdných režimov. Práve siedmy – Auto – je režim, v ktorom sa Evoque automaticky prispôsobí vašim požiadavkám a všetkému, čo môže nastať na ceste. V prípade Range Roveru nemôžem opomenúť ani tri off-roadové režimy – Piesok, Blato a korene, Tráva, šotolina a sneh. K nim však treba pripočítať ďalšie technológie, ktoré dávajú tomuto autu neobyčajné schopnosti mimo ciest – snímač hĺbky brodenia, asistent zjazdu z kopca, terénny tempomat All Terrain Progress Control… V ponuke je dokonca aj ClerSight Ground View – virtuálne zobrazenie terénu pod kolesami. Nový Evoque je autom do mesta aj do terénu. 

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Kamera namiesto vnútorného zrkadla je skvelá vec.

Čo nám chýbalo

  • Konzistentnejší podvozok.

Čo nás prekvapilo

  • Podvozok má dve tváre.

 

Range Rover Evoque P250 AWD First Edition

Cena (základ/test)                                          38 092/71 576 €

Záruka                                                            3 roky alebo 100 000 km

 

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3, max. výkon 183 kW (249 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 365 Nm pri 1 300 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 210 – 224 g/km.

 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,5 s, vmax = 230 km/h, kombinovaná spotreba podľa WLTP/test 9,3 – 9,9/10,0 l/100 km.

 

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 472 dm3
novy RANGE ROVER EvoqueRange RoverRange Rover EvoqueRANGE ROVER Evoque 2019test RANGE ROVER Evoque
Komentáre (0)
Pridať komentár