Aj Nissan Navara podľahol omladzovacej kúre

Nissan Navara patrí medzi najpopulárnejšie vozidlá kategórie pick-up na európskom trhu

Najnovšia verzia sa už pomaly dostáva do showroomov naprieč celým starým kontinentom. Exteriérové a interiérové zmeny budete hľadať však o trochu ťažšie ako ste si možno na prvý pohľad mysleli. Nissan totiž novej Navare na úkor vizáže nadelil predovšetkým zmeny techniky. Tá sa má postarať o vyšší komfort posádky, lepšiu spotrebu a v neposlednom rade aj o lepšiu úžitkovú hodnotu.

Nissan Navara

Pod kapotu nateraz nasťahovali modernizované naftové motory. Sú dve, majú objem 2,3 litra, obe majú 4 valce a disponujú dvojicou turbodúchadiel. Výkonové hodnoty nie sú vôbec odlišné od kusov z predchádzajúceho modelového roku. Slabšia verzia má 120 kW (163 k), krútiaci moment však narástol na 425 Nm z pôvodných 403 Nm. Slabšia verzia starej pohonnej jednotky však pôvodne mala len jedno turbo. Silnejšia bude mať na vlas rovnakých 140 kW (190 k) a 450 Nm. Zmeny na pohonných jednotkách sa dotkli piestov, piestnych krúžkov, znížili  tiež kompresiu. Vďaka novému naftovému čerpadlu  ešte pridali na plniacom tlaku paliva. Bez zmien neostal ani chladiaci a výfukový systém. Výsledkom má byť lepšia efektivita nových spaľovacích motorov a priaznivejšia spotreba nafty. Modernizácia motorov bola nutná už tradične z dôvodu normy Euro 6d-temp.

Nový motor v Nissane Navara

Zmenami prešla aj nová základná 6 stupňová manuálna prevodovka, ktorá má  nové vylepšené synchróny jednotlivých prevodových stupňov. To sa má okrem iného podpísať na lepšom a presnejšom radení. Nová, voliteľná 7 stupňová automatická prevodovka prešla tiež úpravou zameranou na vyšší komfort jazdy a lepšiu spotrebu.

Konštruktéri sa pohrali aj s podvozkom. Okrem vyššej dávky komfortu je priaznivou správou predovšetkým zvýšenie nosnosti. Na korbu môžete po novom naložiť od 1115 do 1180 kg, a to v závislosti od kabíny, motora a prevodovky. Pôvodne  nosnosť štartovala na hodnote 1045 kg. Všetky nové Navary by mali mať Towing asistent, ktorý sa určite hodí pri vlečení prívesného vozíka s maximálnou hmotnosťou 3500 kg.

V porovnaní so staršou verziou je zadná časť nového Nissanu Navaru nepatrne nakopnutá. Stojí vyššie o rovných 25 mm.  Môžu za to modifikované pružiny. Posledné zbohom dali aj zadné bubnové brzdy. Nahradili ich kotúče. Predné brzdy sú po novom tiež o trochu väčšie. Tieto zmeny sa majú priaznivo podpísať na kratšej brzdnej dráhe predovšetkým plne naloženého pick-upu.

Zdroj: Nissan

Autor: Marek PAUCO

NissanNissan NavaraNissan Navara 2020Nissan Navara facelif
Komentáre (0)
Pridať komentár