Velorex tretieho tisícročia?

Myslíme to samozrejme iba ideovo. Tento fešák je podľa očakávania elektromobilom. Ale sekne mu to, čo poviete?

Vozidlo E-CITY v  spoločnosti BEKO Engineering, spol. s.r.o. (ČR). Podľa aktuálne dostupných informácií by mali byť k dispozícii  minimálne dve alternatívy. Štandardná má motor s maximálnym výkonom 20 kW (27 k), dojazd 220 km, maximálnu rýchlosť 75 km/h a pohotovostnú hmotnosť 350 kg. Druhá verzia je vhodná pre automobilový dorast, šoférovať ju totiž bude možné už od 15 rokov. Samozrejme, veku vodiča je prispôsobená aj technika. Motor má maximálny výkon 6 kW (8 k), maximálna rýchlosť je obmedzená na 45 km/h a na jedno nabitie akumulátora s ním dokážete absolvovať 120 kilometrov. Obidve verzie majú spoločné interiér, do ktorého sa môžu usadiť dvaja pasažieri (za sebou). Rozmery autíčka majiteľovi uľahčia manévrovanie aj parkovanie v centrách miest. A práve centrá miest sú arénou, kde by mohlo nájsť široké uplatnenie. Či už vo firmách ponúkajúcich zdieľanie automobilov, v kuriérskych firmách, alebo pri rozvoze rýchleho občerstvenia.

Elektromobilita otvára dvere do sveta prepravy osôb aj firmám, ktoré sa doteraz vývojom automobilov nezaoberali, čo so sebou prináša niekoľko rizík. Zostáva nám dúfať, že okrem ladenia zaujímavého dizajnu a systému pohonu budú firmy venovať dostatočnú pozornosť aj ochrane posádky v prípade dopravnej nehody.

Peter Lacena, foto: Beko

E-CITYmestská mobilita
Komentáre (0)
Pridať komentár