Test: Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander nie je autom z módneho žurnálu. Je viac. Je pragmatikom na každý deň.

Outlander napriek omladeniu zostáva verný filozofii, že auto má v prvom rade spoľahlivo a dlho slúžiť. Pre vodiča nemá byť jeho ovládanie a nastavovanie stresujúce a veľké rozmery majú znamenať veľa miesta v kabíne a batožinovom priestore. A tieto kritériá Outlander spĺňa. Kto chce vyfintenú modelku, nech ide k susedom.

Prístrojová doska kompaktných rozmerov je tak trocha zo starej školy, vďaka čomu budete mať pocit nadpriemernej vzdušnosti. Sedadlá potiahnuté kožou sú pohodlné. Páčilo sa nám, že meniť možno ich sklom (operadlo sa naklápa spolu so sedákom). Na predných aj zadných je dostatok miesta na nohy aj hlavu, tretí výklopný rad je, podobne ako v prípade konkurentov, skôr núdzovým riešením.  Ak dvojicu výklopných sedadiel necháte zapustenú pod dnom batožinového priestoru, budete mať po otvorení motorom ovládaných piatych dverí k dispozícii objem 667 dm³.

Pod prednou kapotou sme mali kombináciu atmosférického benzínového dvojlitra a bezstupňového automatu CVT. Istotu na klzkom povrchu autu dodával pohon 4×4. Čakať od tejto kombinácie erupciu sily počas predbiehania by nebolo spravodlivé, ak však preferujete skôr plynulú jazdu, budete spokojní. Motor sa vám za rozumné zaobchádzanie s plynovým pedálom dokáže odmeniť rozumnou spotrebou. Mimo mesta budete vedieť jazdiť za približne 7,6 litra benzínu na 100 kilometrov, v meste priemer stúpne k deviatim, na diaľnici bude oscilovať okolo čísla osem.  Výsledný dlhodobý priemer bude závisieť od toho, ktorá časť z tohto mixu bude u vás prevládať. Podvozok auta je naladený mierne tvrdšie, vďaka čomu sa auto v zákrutách nakláňa iba mierne a pri jazde cez diery a záplaty na cestách nebude trpieť auto a ani vaše uši.

Outlander teda aj po omladení zostáva autom na každý deň. Poteší bohatou výbavou z pohľadu komfortu aj bezpečnosti, priestorovou ponukou aj solídnou technikou. Podľa mňa môže byť výbornou alternatívou pre motoristov, ktorí ročne najazdia menej kilometrov a investícia do súčasných dieselových motorov by pre nich mohla priniesť nepríjemné riziká.  Tie sa totiž s krátkymi trasami príliš nekamarátia.

STRUČNE:Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC CVT 4WD Instyle

Čo treba uznať: Praktické a pohodlné auto

Čo nám chýbalo: Spontánnejšie reakcie pri akcelerácii

Čo nás prekvapilo: Vzdušnosť v kabíne

Cena:základ/test 22 990 €/33 330 €

Záruka: 5 rokov / 100 000 km

Technické údaje: Motor: atmosférický zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 6 000 ot. min-1, max. krútiaci moment 195 Nm pri 4 200 ot. min-1. Emisie CO2 196 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 13,3 s, V max = 190 km/h, spotreba výrobca/test 8,7/8,5 l/100 km.

Peter Lacena, foto: archív

testTest Mitsubishi Outlander
Komentáre (0)
Pridať komentár