Hankook: Aeroflow, Hexonic a HLS-23

Spolupráca s vysokoškolskými študentmi a dizajnérmi nie je pre juhokórejského výrobcu pneumatík Hankook žiadnou novinkou. Výsledkom poslednej „kolaborácie“ s londýnskou Royal College of Art sú tri „gumené“ prototypy – Aeroflow, Hexonic a HLS-23.

Talentovaní a ambiciózni študenti z anglickej školy sa zapojili do projektu „Design Innovation 2018“, pričom za úlohu mali navrhnúť alternatívu pre možný budúci vývoj vo svete automobilových pneumatík. Spomínané tri nové prototypy od ázijského producenta prémiových pneumatík sú určené na rôzne možnosti využitia.

Prvý dostal názov HLS-23 a má to byť model pre modulárnu logistickú dopravu. Hexonic je model pre dopravu bežných vozidiel. Majú špeciálne senzory, ktoré pneumatiku prispôsobia na aktuálny stav vozovky. Posledným modelom je Aeroflow, ktorý je určený pre pretekárske vozidlá. Vo vysokej rýchlosti by sa mala pneumatika rozpoliť a podávať lepšie výkony.

Maximálny prítlak pneumatiky Aeroflow je dosiahnutý vďaka rozšíreniu oddeliteľného behúňa a optimalizáciou priliehavosti pneumatiky. Kolesá disponujú prvkami tzv. turbínových lopatiek, ktoré nasávajú vzduch za jazdy a vďaky tomu vytvárajú v prípade potreby dodatočný prítlak.Dizajn pneumatiky Aeroflow je zameraný na dosiahnutie prítlaku, ktorý sa zvyčajne pri vývoji pneumatík nezohľadňuje. Výsledkom tohto pojatia je jedinečné riešenie pneumatík.

Hexonic je inteligentný koncept „gúm“ pre autonómne vozidlá, ktoré sú určené na zdieľanú mobilitu. Mladí dizajnéri vychádzali z predstavy auta bez šoféra, pričom tento štandard zasadili do mestskej dopravnej premávky v blízkej budúcnosti. Hexonic predstavuje podporu pri dosiahnutí najvyššieho stupňa komfortu jazdy.

Preto počas jazdy pneumatika skenuje a analyzuje vozovku v reálnom čase pomocou siedmich samostatných senzorov. Pneumatika tak počas jazdy zaznamenáva podmienky na vozovke (napr. priliehavosť, teplotu alebo stav povrchu vozovky), pričom na základe získaných údajov prispôsobuje svoj behúň.

Projekt „Design Innovation 2018“ rezonoval už v závere minulého kalendárneho roka najskôr na podujatí „Design Insight Forum“ v Kórejskej republike a potom aj v Nemecku na autosalóne Essem Motor Show. Hankook tradične organizuje v Technodome – svojom globálnom centre pre výskum a vývoj v Tedžone (Daejeon) spomínané fórum, na ktorom pri poslednom ročníku prebiehali diskusie o budúcnosti mobility a výroby pneumatík.

„Design Innovation“ je projektom Hankook Tire, ktorý prebieha každé dva roky po celom svete v spolupráci s renomovanými vysokými školami. Vlani spolupracovalo s výrobcom pneumatík 19 študentov z odborov priemyslový design na britskej Royal College of Art na návrhu systému pneumatík, ktoré budú možné zaviesť do praxe s vyhliadkou na rok 2035.

V prípade modelu Aeroflow navrhli študenti futuristickú pneumatiku pre pretekárskych vozidiel pre jednu osobu s maximálnou pritlačnou silou. Hexonic je zasa pneumatiku s chytrými senzormi, ktoré poskytujú optimálne riešenia jazdy pre autonómne vozidlá s nasadením v rámci služieb „car sharing“ (pozn. zdieľanie a používanie spoločných vozidiel). HLS-23 je v podstate systém zodpovedný za budúcnosť logistiky.

„My z Hankook Tire máme úprimnú radosť, že sa spomínaní študenti ujali tejto príležitosti pracovať na novom pojatí mobility budúcnosti. Očakávame, že tieto inovatívne myšlienky a vášnivé diskusie, budú vnímané ako ďalší záväzok výrobcu Hankook Tire k vývoju technológií mobility budúcnosti,“ vyhlásil Hyun Bum Cho, prezident a CEO spoločnosti Hankook Tire.

Mimochodom, už vlani Hankook predstavil inovatívne koncepčné „gumy“, ktoré stelesňujú výhľady na mobilitu v blízkej budúcnosti. Pätica futuristických pneumatík – Magfloat, Flexup, i-Play, Shiftrac a Autobine bola výsledkom spolupráce so študentmi z University of Cincinnati. Vývoj spomínaných piatich koncepčných pneumatík prebiehal v rámci projektu Design Innovation 2016, pričom hlavnou témou bolo „Spojenie s prepojeným  svetom.“

Magfloat je dopravný prostriedok na báze rozšírenia magnetických polí, Flexup zasa umožňuje jazdu do schodov rovnako, ako aj i-Play – dvojkolesové vozidlo s flexibilnou závesnou konštrukciou. Shiftrac zasa poskytuje mimoriadne vlastnosti pri jazde do zákrut, zatiaľ čo Autobine dokáže automaticky pridávať alebo odoberať pneumatiky v závislosti na počte prepravovaných osôb.

Hankook Tire sa ako významná globálna spoločnosť vo svojom obore snaží predvídať a včas reagovať na rapídne sa meniace prostredie mobility a posilňovať tak svoju pozíciu v oblasti moderných technológií. Po svojej premiére na vlaňajšom veľtrhu Essen Motor Show plánuje Hankook tieto oceňované koncepčné pneumatiky prezentovať tiež na ostatných európskych veľtrhoch.

-jj-

AeroflowDesign Innovation 2018HankookHankook TireHexonicHLS-23pneumatikyprototypy
Komentáre (0)
Pridať komentár