Medziročný nárast počtu návštevníkov predstavuje takmer 8 percent. Pútavú prezentáciu histórie značky Škoda dopĺňa možnosť návštevy depozitárov alebo výrobných liniek, ako aj rad kultúrnych podujatí a tematických výstav. Podiel domácich, českých návštevníkov Škoda Múzea sa dlhodobo pohybuje okolo 60 percent, atraktívnu mladoboleslavskú expozíciu si do programu svojej cesty zaradilo aj množstvo hostí z európskych krajín, napríklad z Nemecka, Francúzska či Poľska, ale aj zo zámoria – od Číny po USA.
„Rekordná návštevnosť Škoda Múzea dokazuje, ako dobre funguje prezentácia automobilovej histórie s prepojením tradičných a moderných multimediálnych prvkov. Stále sa usilujeme ponúknuť niečo navyše, a tak – okrem príchodov nových hostí – sa k nám mnohí návštevníci opakovane vracajú,“ hovorí Andrea Frydlová, vedúca Škoda Múzea v Mladej Boleslavi.
Najnovším motívom na návštevu Škoda Múzea je prezentácia študentských vozidiel Škoda. Študenti stredného odborného učilišťa strojárskeho v Mladej Boleslavi, ktoré je už od roku 1927 podporované automobilkou, každoročne vyvinú a vyrobia unikátnu štúdiu automobilu podľa svojich predstáv. Táto tradícia sa začala v roku 2014. Vybraný tím spoločne vyvíja koncept na základe aktuálneho sériového modelu značky Škoda a následne ho s podporou svojich učiteľov odborného výcviku, zástupcov oddelenia technického vývoja, dizajnu a výroby spoločnosti Škoda Auto aj zrealizuje.
Peter Lacena, foto: archív