Toyota Supra – Zážitok za volantom

Japonská legenda Toyota Supra sa vracia na scénu. Za prítomnosti prezidenta automobilky Akia Toyodu a bývalého španielskeho pilota F1 Fernanda Alonsa predstavili na autosalóne v Detroite piatu generáciu tohto športového kupé.

Prečítajte si aj: Svetovou jednotkou je Toyota Corolla

Dlhých sedemnásť rokov museli fanúšikovia Toyoty čakať na čerstvú generáciu modelu Supra. Zatiaľ, čo prvá generácia sa vyrábala v rokoch 1978 – 1981, štvrtá schádzala z výrobných pásov v období rokov 1993 – 2002.

Prečítajte si aj: Toyota Tundra PIE Pro – vodíková pizzeria

Neprezradíme žiadne tajomstvo, keď povieme, že nová Toyota Supra je atraktívnym výstupom spolupráce s automobilkou BMW. Ako zdroj inšpirácie totiž poslúžil model BMW Z4.

Prečítajte si aj: OH 2020 + Toyota = eko-olympiáda

Supra prevzala od nemeckej automobilky platformu vrátane pohonných jednotiek, aspoň pokiaľ ide o trojlitrový šesťvalec. Takže bude mať aj rovnakú osemstupňovú automatickú prevodovku.

Prečítajte si aj: Nová Toyota RAV4 stavia na hybrid

Dizajnový jazyk nového kupé je typický pre krajinu vychádzajúceho slnka. Je ostrý a divoký, takže sú len dve možnosti. Buď vám okamžite padne do oka, alebo mu nikdy neprídete na chuť.

Prečítajte si aj: Toyota Yaris GRMN: Politicky nekorektná

Inak za dlhou kapotou s pretiahnutým „ňufákom“ sa ukrýva pomerne malá dvojsedadlová kabína, situovaná priamo uprostred vozidla. Posádka sa môže tešiť na originálny interiér orientovaný na šoféra, kde má hlavné slovo  „infotainment“ s uhlopriečkou 8,8-palca.

Prečítajte si aj: Toyota Mirai – doba vodíková

Supra, ktorá využíva oceľovo-hliníkovú nosnú konštrukciu, má takmer trikrát väčšiu tuhosť karosérie ako Toyota GT86. Pri porovnaní karosérie by zostal v hanbe dokonca aj luxusný superšportiak Lexus LFA, ktorý využíva karbónový skelet.

Prečítajte si aj: Toyota a Volvo – synonymum bezpečnosti

Vďaka krátkemu rázvoru (2470 mm), dokonalému rozloženiu hmotnosti a nízko položenému ťažisku bude Supra vozidlom pre šoférov, ktorí vyhľadávajú skutočné zážitky, slobodu a dobrodružstvá za volantom.

Prečítajte si aj: Toyota 2000GT – historický medzník

Budúci majitelia nájdu v každej verzii Supra aktívny zadný diferenciál, ktorý sa nastavuje počas jazdy pomocou špeciálnej riadiacej jednotky. Vozidlo prešlo dôslednými testami v bežných každodenných podmienkach aj na okruhu v Nürburgringu.

Prečítajte si aj: Toyota Camry – návrat do Európy

Najsilnejším z dostupných agregátov v ponuke je šesťvalec s o značením RZ. Pri 3-litrovom objeme motora vyprodukuje maximálny výkon 250 kW (340 koní) pri krútiacom momente 500 N.m. V praxi to znamená, že atraktívne kupé dokáže z pokoja na stovku akcelerovať za 4,3 sekundy.

Okrem spomínaného šesťvalca bude na výber aj dvojica zážihových štvorvalcových motorov. Oba majú síce dvojlitrový objem, ale líšia sa výstupným výkonom. Základná verzia SZ má 145 kW (197 koní), silnejšia SZ-R ponúka 190 kW (258 koní).

Prečítajte si aj: Toyota Setsuna? Elektro-roadster z dreva

Toyota Supra má vpredu tlmiče McPherson s vinutými pružinami, vzadu je päťprvkové zavesenie. Súčasťou ponuky má byť aj adaptívny podvozok. Ten má fungovať nielen pri prekonávaní limitov na okruhu, ale aj na obyčajných cestných komunikáciách pri ceste do práce.

Prečítajte si aj: 24 h Le Mans: Toyota do histórie aj s Alonsom

Čerstvá Supra disponuje aj aktualizovaným systémom 3.0 Premium. Okrem spomínaného širokoformátového dotykového displeja s bezdrôtovým systémom CarPlay, rozhodne poteší aj zvukový systém JBL s 12 reproduktormi a bezdrôtové nabíjanie telefónu na báze Qi.

Systém CarPlay umožňuje používať softwarovú platformu Apple bez nutnosti pripojiť iPhone k systému pomocou kábla Lightning/USB. Toyota sa pripojí k BMW, ktorá ponúka CarPlay ako inštalovanú funkciu, zatiaľ čo Mercedes-Benz počíta s touto funkciu „len“ v ponuke.

Nová Toyota Supra GR by sa prirodzene mala objaviť aj na slovenskom trhu. Cena základnej verzie je stanovená na 49.990 USD (43.595 eur), model Premium stojí v zámorí 53.990 USD (47.082 eur) a úvodná séria Launch Edition vyjde na 55.250 USD (48.182 eur).

-jj-

Akio ToyodaAutosalónDetroitFernando AlonsoToyota Supra
Komentáre (0)
Pridať komentár