Postrach neciest: africká Toyota FJ 40 ako správny netvor!

Nová ikona Toyoty Land Cruiser pre Južnú Afriku je pravdepodobne najneuveriteľnejším spôsobom modifikovanýmodel FJ40, aký kedy uzrel svetlo sveta.

Toyota Land Cruiser je jedným z automobilov, ktoré sa asi navždy zrástli s  krajinami južnej pologule.  Toto kultové spojenie nezničiteľného pracovného nástroja na cesty – necesty a auta prémiovej triedy je jedným z miláčikov obyvateľov Austrálie a Juhoafrickej republiky. Je obľúbené najmä pre jeho vytrvalosť a spoľahlivosť. V Juhoafrickej republike firma  postavila Hot Rod založený na klasickom FJ40 – a vznikol azda najneobyčajnejší Land Cruiser, aký bol kedy vytvorený v bohatej histórii tohto modelu.

    

Land Cruiser, ktorého začiatky siahajú do začiatku 50-tych rokov, sa za svojej existencie dočkal mnohých generácií vrátane niekoľkých kultových verzií.  Do panteónu klasikov, ktorí sa naveky zapísali do dejín motorizmu, patrí Land Cruiser J40 – model, ktorý sa vyrábal až 24 rokov.

Tuningová firma Allers Rods and Customs z Juhoafrickej republiky nedávno predstavila svoje najnovšie dielo – pravdepodobne najneuveriteľnejším spôsobom modifikovaný  FJ40, aký kedy uzrel svetlo sveta.  Land Cruiser FJ45 je skutočnou ikonou. Firma si vzala do dielne bielo-béžový exemplár z roku 1976. Výsledok 1200 hodín práce Andre a Arthura Allersovcov vyzerá ako číhajúca levica. Podvozok sa takmer vlečie po zemi a kolesá si žijú vlastným životom.

     

„Chceli sme vytvoriť reprezentatívny príklad juhoafrickej scény Hot Rodov. Všetky súčasti tohto automobilu sú dostupné v JAR a mnohé z nich sú vyrábané lokálne. Záležalo nám na tom, aby auto bolo praktické, pre každodenný úžitok a také, ktoré sa vynikajúco osvedčí na cestách po krajine,” vyjadrili sa Andre a Arthur.  Bratom sa ich zámer podarilo splniť na 100 percent. V priebehu roka od ukončenia projektu prešiel ich automobil vyše 10-tisíc km.

    

Na špeciálne navrhnutý podvozok mechanici namontovali 4-litrový motor V8 VVT-i s výkonom 300 koní z Lexusu (zo série 1UZ) a päťstupňovú automatickú prevodovku, taktiež z Lexusu.  Nie všetky časti sú z výroby Toyoty – niektoré pochádzajú od lokálnych výrobcov alebo z  modelov iných značiek. Zadný diferenciál z Land Roveru Discovery bratia Allersovci zmodifikovali a systém zavesenia kolies vypracovali sami.  Zobrali poloosy z dvoch Land Roverov Discovery a spojili ich, čím vytvorili dvojnásobne dlhé poloosy.  Na ne prispôsobili kolesá z Land Roveru s pneumatikami BF Goodrich. Ako vidno na snímkach spriaznenej firmy Chris Wall Media, výsledný efekt pripomína automobil zo začiatku storočia, čiže klasický Hot Rod.  Sedadlá pochádzajú z Jeepu Wrangler, rádio z Lexusu, volant je značky Momo.

V JAR je Toyota mocnosťou a modely Land Cruiser a Hiluxy sú tu absolútnymi bestsellermi. Milujú ich farmári aj obyvatelia veľkomiest. Treba pripomenúť, že v JAR má svoje sídlo tím Toyota Gazoo Racing, ktorý štartuje v Rely Dakar a každoročne sa za volantom modifikovaných Hiluxov umiestňuje na popredných miestach v najťažšej rely sveta.

Najnovší Land Cruiser u nás v novembri   

Land Cruiser je aktuálne dostupný vo viac ako 190 krajinách sveta. Svojimi neprekonateľnými terénnymi schopnosťami si získal reputáciu ako jedno z najdrsnejších a najspoľahlivejších vozidiel s pohonom 4×4 na svete. Vo viac ako 10 európskych krajinách sa stal najpredávanejším vozidlom vo svojej triede.

Tejto reputácii zodpovedá aj najnovší model Land Cruiser, ktorý japonská automobilka predstavila na nedávnom veľtrhu vo Frankfurte a do slovenských autosalónov sa dostane na prelome novembra – decembra 2017.

1stclass (šr)

hot rodLand CruiserToyota FJ 40
Komentáre (0)
Pridať komentár