Nová ikona Toyoty Land Cruiser pre Južnú Afriku je pravdepodobne najneuveriteľnejším spôsobom modifikovanýmodel FJ40, aký kedy uzrel svetlo sveta.
Toyota Land Cruiser je jedným z automobilov, ktoré sa asi navždy zrástli s krajinami južnej pologule. Toto kultové spojenie nezničiteľného pracovného nástroja na cesty – necesty a auta prémiovej triedy je jedným z miláčikov obyvateľov Austrálie a Juhoafrickej republiky. Je obľúbené najmä pre jeho vytrvalosť a spoľahlivosť. V Juhoafrickej republike firma postavila Hot Rod založený na klasickom FJ40 – a vznikol azda najneobyčajnejší Land Cruiser, aký bol kedy vytvorený v bohatej histórii tohto modelu.
Land Cruiser, ktorého začiatky siahajú do začiatku 50-tych rokov, sa za svojej existencie dočkal mnohých generácií vrátane niekoľkých kultových verzií. Do panteónu klasikov, ktorí sa naveky zapísali do dejín motorizmu, patrí Land Cruiser J40 – model, ktorý sa vyrábal až 24 rokov.
Tuningová firma Allers Rods and Customs z Juhoafrickej republiky nedávno predstavila svoje najnovšie dielo – pravdepodobne najneuveriteľnejším spôsobom modifikovaný FJ40, aký kedy uzrel svetlo sveta. Land Cruiser FJ45 je skutočnou ikonou. Firma si vzala do dielne bielo-béžový exemplár z roku 1976. Výsledok 1200 hodín práce Andre a Arthura Allersovcov vyzerá ako číhajúca levica. Podvozok sa takmer vlečie po zemi a kolesá si žijú vlastným životom.
„Chceli sme vytvoriť reprezentatívny príklad juhoafrickej scény Hot Rodov. Všetky súčasti tohto automobilu sú dostupné v JAR a mnohé z nich sú vyrábané lokálne. Záležalo nám na tom, aby auto bolo praktické, pre každodenný úžitok a také, ktoré sa vynikajúco osvedčí na cestách po krajine,” vyjadrili sa Andre a Arthur. Bratom sa ich zámer podarilo splniť na 100 percent. V priebehu roka od ukončenia projektu prešiel ich automobil vyše 10-tisíc km.
Na špeciálne navrhnutý podvozok mechanici namontovali 4-litrový motor V8 VVT-i s výkonom 300 koní z Lexusu (zo série 1UZ) a päťstupňovú automatickú prevodovku, taktiež z Lexusu. Nie všetky časti sú z výroby Toyoty – niektoré pochádzajú od lokálnych výrobcov alebo z modelov iných značiek. Zadný diferenciál z Land Roveru Discovery bratia Allersovci zmodifikovali a systém zavesenia kolies vypracovali sami. Zobrali poloosy z dvoch Land Roverov Discovery a spojili ich, čím vytvorili dvojnásobne dlhé poloosy. Na ne prispôsobili kolesá z Land Roveru s pneumatikami BF Goodrich. Ako vidno na snímkach spriaznenej firmy Chris Wall Media, výsledný efekt pripomína automobil zo začiatku storočia, čiže klasický Hot Rod. Sedadlá pochádzajú z Jeepu Wrangler, rádio z Lexusu, volant je značky Momo.
V JAR je Toyota mocnosťou a modely Land Cruiser a Hiluxy sú tu absolútnymi bestsellermi. Milujú ich farmári aj obyvatelia veľkomiest. Treba pripomenúť, že v JAR má svoje sídlo tím Toyota Gazoo Racing, ktorý štartuje v Rely Dakar a každoročne sa za volantom modifikovaných Hiluxov umiestňuje na popredných miestach v najťažšej rely sveta.
Najnovší Land Cruiser u nás v novembri
Land Cruiser je aktuálne dostupný vo viac ako 190 krajinách sveta. Svojimi neprekonateľnými terénnymi schopnosťami si získal reputáciu ako jedno z najdrsnejších a najspoľahlivejších vozidiel s pohonom 4×4 na svete. Vo viac ako 10 európskych krajinách sa stal najpredávanejším vozidlom vo svojej triede.
Tejto reputácii zodpovedá aj najnovší model Land Cruiser, ktorý japonská automobilka predstavila na nedávnom veľtrhu vo Frankfurte a do slovenských autosalónov sa dostane na prelome novembra – decembra 2017.
1stclass (šr)