Opel Zafira 2,0 CDTI AT: Neskorý zber

Opel Zafira je dôkazom, že aj sedemnásť rokov stará koncepcia môže stále prinášať moderné a žiadané vozidlá – ak sa nepreruší jej neustála inovácia.

Veru, Zafira prišla na svet ešte na sklonku minulého storočia, no základná myšlienka – na pôdoryse bežného kompaktného vozidla ponúknuť sedemmiestny minivan – sa osvedčila. Aj preto dnes stojí inovovaná Zafira v plnej paráde v dílerstvách značky Opel.

    

Ostatná inovácia Zafiru trocha zmenila (k lepšiemu) zvonka i vnútri. Najvýraznejšími prvkami nami testovanej verzie sú tak LED „oči“ vpredu i vzadu a decentné použitie chrómovaných líšt. Zafira pôsobí seriózne, no netají, že je predovšetkým rodinným vozidlom.

     

Vodič nájde za volantom svoju polohu s dobrým výhľadom a všetkými ovládačmi v pohodlnom dosahu i v zornom poli. Výborné sú predné sedadlá odobrené nemeckými ortopédmi, no ich sklon operadiel sa nastavuje „po japonsky“ páčkou a to nepovažujem za víťazstvo. V druhom rade je prostredné užšie. Z neho sa dá vytvoriť veľká stredová konzola. Dvaja vzadu tak majú tiež plný komfort. Škoda, že ich operadlá sa nedajú sklopiť viac vzad. Aj v treťom rade sa dá sedieť, najmä ak sa dohodnete s tými pred vami, aby sa posunuli sa vpred. Áno, variabilita interiéru stále je silnou zbraňou Zafiry. Všetko, čoho sa posádka dotýka, je z hodnotných, príjemných materiálov. Dominuje čierna, vďaka čomu sa vo veľkom prednom okne nič nezrkadlí. To si zaslúži uznanie.

    

Dvojlitrový diesel má primeraný výkon i krútiaci moment. Na diaľnici ide 130- kou po diaľnici pri 2 200 ot.min-1 pri spotrebe okolo 6 l/100 km. Je ho počuť, no zvukom neobťažuje a s dosť dlhými prevodmi si rozumie. Pri bežnom použití je priemerná spotreba 6 l/100 km je reálna.

Čerešničkou na torte (okrem vynikajúcej konektivity a infotainmentu) bol komunikačný systém OnStar. Kedykoľvek vás na jedno stlačenie ovládača prepojí s živým operátorom hovoriacim vašim jazykom, ktorý vám môže pomôcť nielen v prípade núdze.

    

Vynikajúcim prvkom vozidla bol tiež nosič bicyklov FlexFix skrytý v zadnom nárazníku. Je stále poruke a absolútne neprekáža.

Opel Zafira prináša pri dĺžke 466 cm jeden z najprepracovanejších konceptov využitia vnútorného priestoru (batožinový priestor 650 – 1860 l) a nepochybne bude ešte veľa rokov vyhľadávaným univerzálnym, nie priveľkým, vozidlom na voľný čas i dni pracovné.

    

STRUČNE

Čo treba uznať: Zrelé, vyvážené, príjemné rodinné vozidlo.

Čo nám chýbalo: Rozsiahlejšie nastavenie sklonu operadiel v 2. rade.

Čo nás prekvapilo: Naladenie podvozka (príjemne).

 

Opel Zafira Tourer 2,0 CDTI AT Innovation

Cena a záruka: základ/ test 22 290 / 28 190 €; 2 roky bez obmedzenia km

Motor: preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 956 cm3, max. výkon 125 kW (170 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1750-2500 ot.min-1, Emisie CO2 153 g/km.

Jazdné výkon, spotreba:

0 – 100 km/h za 10,+ s, vmax = 205 km/h, spotreba výrobca / test 5,8 / 6,1 l/100 km

Dalibor Klíma, foto: autor

 

 

 

0 CDTI ATOpel Zafira 2
Komentáre (0)
Pridať komentár