Ženeva 2015: Audi Avant Prologue

Nová štúdia automobilky Audi, Avant Prologue, predstavuje novú interpretáciu filozofie Audi. Hybridný koncept predstavujú na autosalóne v Ženeve a ponúka pohľad do budúcnosti značky Audi.

Audi už jeden koncept s názvom Prologue predstavilo. Bola to štúdia kupé budúcnosti, ktorá sa predstavila na autosalóne v Los Angels v roku 2014. Na autosalóne v Ženeve sa predstavuje štúdia vozidla kombi. Avant s predĺženou strechou ponúka pohľad do budúcnosti dizajnu vozidiel Audi.

Dĺžka konceptu je 5,11 metra a šírka 1,97 metra. Rázvor má hodnotu 3,04 metra. Interiér má tmavší odtieň. Predná časť prístrojovej dosky sa skladá z troch dotykových obrazoviek, ktoré majú OLED displeje. V zadnej časti je ultratenký a vyberateľný OLED displej v štýle tabletu.

Hybridný pohon konceptu zabezpečuje plug-in hybrid prevzatý z Audi Q7 e-tron. Pohonnou jednotkou je vznetový motor 3,0 TDI a elektromotor. Spoločný výkon je 335 kW (455 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 750 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne koncept za 5,1 sekundy.

Vidlicový šesťvalec má maximálny výkon 260 kW (353 k). Medzi motorom a kolesami je 8-stupňová automatická prevodovka Tiptronic a pohon všetkých kolies quattro. Normovaná spotreba paliva je 1,6 l/100 km v prípade plne nabitých batérii. Líthium-iónová batéria v zadnej časti má kapacitu 14,1 kWh.

Audi prezentuje spolu s konceptom aj technológiu bezdrôtového indukčného nabíjania AWC. Energia pochádza z magnetickej platne vloženej do vozovky. V nej je integrovaná cievka, ktorá generuje striedavé magnetické pole a meniče (AC/DC).

Automobil zvládne prejsť na výlučne elektrický pohon 51 km. Podvozok využíva vzduchové pruženie a dynamické riadenie. Spoločným znakom je komfort, športové vlastnosti, ovládateľnosť a stabilita. Zadné kolesá sa môžu natáčať o 5 ° a pomôcť tak pri parkovaní alebo prejazde zákrutou.

V prednej časti štúdie predstavujú dizajnovú revolúciu svetlomety, ktoré majú široký a plochý tvar. Využívajú techniku Matrix a laserového zdroja svetla. Bočná silueta prezradí dlhú prednú kapotu a klesajúcu strechu smerom vzad.

Vonkajšie spätné zrkadlá sú vyrobené z hliníka. Koncept využíva na otvorenie dverí snímače, pri dotyku na ne sa dvere pomocou elektromotorov odklopia. Dlhé zadné dvere zdôrazňujú zameranie automobilu do vyššej strednej triedy. Štúdia stojí na 22-palcových diskoch s pneumatikami s rozmerom 285/30 R22. Brzdové kotúče majú priemer 20 palcov a sú vyrobené z uhlíkových vlákien a keramiky.

Zadné svetlomety využívajú techniku LED. Skladajú sa z 3D skla, ktoré na spodnom okraji vytvára zvlnený obrys. Výfukové koncovky sú dvojité. Vrchná časť je koncom výfukového traktu, spodná časť je imitácia.

Pred vodičom je digitálny virtuálny kokpit, ktorý je aj v novom Audi TT. Dva veľké displeje sú vľavo a vpravo od volantu. Ľavý ovláda asistenčné systémy a pravý multimediálne systémy. Zadní pasažieri môžu pomocou OLED displeja konfigurovať vyhrievanie sedadiel, klimatizáciu a zábavný systém.

MM, Audi

AudiProloguePrologue Avant
Komentáre (0)
Pridať komentár