Predaj Toyota Motor Europe rástol vlani štvrtý rok za sebou

Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) oznámila, že celoročný predaj za obdobie 2014 dosiahol objem 888 000 vozidiel značiek Toyota a Lexus, čo predstavuje nárast o viac než 39 tisíc kusov, resp. 4,6 %. Trhový podiel skupiny tak v minulom roku dosiahol 4,8 %. Predaj vozidiel značky Toyota predstavoval 834 785 kusov, v prípade značky Lexus  53 230 vozidiel.

 

Za predajnými výsledkami TME stojí najmä nárast trhu v západoeurópskych krajinách (+ 4,2 %) a v strednej Európe (+20 %), zatiaľ čo vo východoeurópskych krajinách predaj vzrástol o 2,8 %.

Predaj hybridných modelov Toyota v roku 2014 dosiahol 145 400 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 9 %. Predaj hybridných vozidiel Lexus aj vďaka výraznému úspechu nového modelu IS hybrid a dobrým výsledkom modelu CT 200h vzrástol medziročne o 36 % na 32 655 hybridných vozidiel predaných za celý rok. Podiel hybridných modelov v celkovom predaji značky Lexus predstavoval 61 %; v západoeurópskych krajinách dosiahol 98 %, resp. 19 % vo východnej Európe.

Celkový predaj hybridných modelov v roku 2014 presiahol 178 000 kusov, a tak úhrnný európsky predaj hybridných vozidiel značiek Toyota a Lexus od európskej premiéry modelu Prius v roku 2000 prekročil objem 840 000 vozidiel. Podiel hybridných modelov Toyota a Lexus na celkovom predaji TME činí 20 %. V západnej Európe predstavujú hybridné modely jednu tretinu z celkového objemu všetkých predaných vozidiel značiek Toyota a Lexus, čo v porovnaní s rokom 2013 znamená nárast o 2 percentuálne body.

Obzvlášť dobre sa darilo modelu Toyota Auris Hybrid Touring Sports s predajom na úrovni 36 200 kusov. Polovicu predajného objemu modelu Toyota Auris tvorila verzia s hybridným pohonom. Oproti roku 2013 sa predaj modelu Toyota Yaris Hybrid zvýšil o 17 % na 58 530 kusov, čo potvrdzuje úspech modernizovanej verzie predstavenej v letných mesiacoch minulého roku.

V roku 2014 uviedla Toyota úplne nové Aygo a nový Yaris (automobilové segmenty A, resp. B). Oba uvedené modely posilnili produktovú ponuku značky Toyota a priniesli veľmi dobré obchodné výsledky. Aj napriek postupnému nábehu predaja modelu Aygo novej generácie v posledných šiestich mesiacoch minulého roku tento model vykázal obchodní rast na úrovni 8,6 %.

Medziročný nárast predajného objemu radu Auris predstavoval 7,5 %, a to aj napriek veľmi konkurenčným podmienkam. Predaj celého radu Toyota Auris dosiahol 142 100 vozidiel, najmä vďaka veľmi dobrým výsledkom verzie Auris Hybrid Touring Sports. Predaj modelu Corolla vzrástol o solídnych 22 % a dosiahol 83 300 kusov – z toho bezmála 70 % vozidiel skončilo u zákazníkov v Izraeli, Rusku a Turecku.

Obchodné úspechy si pripísala aj Toyota RAV4, pre ktorú sa rozhodlo 101 100 zákazníkov, a tak po prvýkrát od roku 2007 presiahol ročný objem predaja hranicu 100 tisíc vozidiel; oproti roku 2013 činil nárast 6,1 %.

Toyota dosiahla historicky rekordný predaj v Kazachstane a Izraeli. Rekordné podiely na trhu dosiahla skupina na Ukrajine a v Kazachstane, kde trhový podiel značiek Toyota a Lexus spoločne činil odhadom 10,1 %, resp. 8,2 %.

Značka Lexus oslávila veľmi úspešný rok, pre ktorý bola kľúčová historická premiéra kompaktného prémiového SUV značky Lexus, modelu NX. Predaj vozidiel Lexus vzrástol oproti roku 2013 o plných 23 % na 53 230 jednotiek, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 10 000 vozidiel. Značka dosahovala úspešné výsledky počas celého roku, najmä vďaka záujmu zákazníkov o nový IS a model CT200h, avšak prispeli aj prvé predané kusy nového NX ku koncu roku. Vďaka dobrým výsledkom v roku 2014 si Lexus zachoval svoje postavenie jednej z najrýchlejšie rastúcich prémiových značiek v Európe.

Vďaka silnému dopytu po tomto modeli vzrástol predaj IS o 52 % na 11 520 vozidiel, z toho plných 79 % s hybridným pohonom. Veľmi pozitívny bol aj predaj modelu CT 200h v objeme 10 340 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 9,8 %. Extrémne úspešný bol nedávno predstavený model NX s 5 700 predanými vozidlami len za tri mesiace. Na vybavenie ešte čaká cca 10 tisíc objednávok od zákazníkov, čo len dokladá vrelé prijatie modelu NX na trhu. Očakávame, že v roku 2015 sa bude nový NX podieľať na predaji značky Lexus celou tretinou.

Európsky predaj vozidiel Lexus dosiahol historický rekord na šiestich trhoch: vo Francúzsku, Nórsku, Poľsku, Rusku, Izraeli a na Kaukaze.

Toyota, DK

2014LexuspredajToyota
Komentáre (0)
Pridať komentár