Novinka Lexus NX prichádza na trh

Lexus oficiálne predstavil všetky parametre svojej novinky NX, ktorá onedlho príde do predajní. Nový model je prémiové SUV, ktoré má konkurovať SUV od BMW či Mercedes-Benz.

Lexus je priekopníkom v segmente SUV. Už v roku 1998 predstavil model RX. S príchodom modelov GX a LX Lexus stabilizoval svoj podiel v segmente SUV. Dizajn nadväzuje na koncept LF-NX z roku 2013.

Novinka prichádza na trh s rozsiahlym balíkom sériových a príplatkových bezpečnostných prvkov. Medzi ne patria napríklad predkolízny systém PCS, adaptívny tempomat ACC, systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu LKA, monitoring mŕtveho uhlu BSM alebo automatické diaľkové svetlá AHB.

V prednej časti sú nové LED svetlomety a LED denné svietenie. Z bočnej línie zmizol otvor pre kľúč vo dverách. V rozšírených podbehoch vyniknú 17- alebo 18- palcové disky. Zadné svetlomety tiež využívajú techniku LED. Na vozidle je spolu 90 diód. Súčiniteľ aerodynamického odporu je 0,33.

Každý predný svetlomet má 6 vysoko svietivých diód. Denné svietenie využíva 23 diód. Ďalších 16 diód potrebujú na každej strane smerové svetlá. V príplatkovej výbave sú tiež adaptívne natáčacie svetlomety.

Predný strieborný stredový panel vytvára jednotnú líniu. Drevené obklady zvýrazňujú luxus automobilu. Zadné sedadlá môžu byť na prianie vybavené elektrickým sklápaním. Hybridné modely majú indikátor, ktorý ukazuje výkon a regeneráciu v reálnom čase.

Plne farebný multifunkčný displej s uhlopriečkou 4,2 palca je umiestnený v strede palubnej dosky. Osvetlenie okolo displeja môže svietiť rôznymi odtieňmi farieb. V zadnej časti je k dispozícii príručná LED lampa.

Vozidlo má vysokú tuhosť karosérie a s pohonom Mode Select prispôsobuje správanie automobilu stavu vozovky. Novinka využíva mnoho prvkov z vysokopevnostnej ocele.

Laserové zvary doplnili o nové lepené spoje. Predná náprava využíva zavesenie McPherson. Vzadu sú dvojité lichobežníkové ramená. Pohon Mode Select umožňuje voľbu spomedzi 4 rôznych režimov jazdy: Normal, Eco, Sport S a Sport S+. Hybridný model pridáva režim EV, ktorý prepne vozidlo do výlučne elektrického módu.

Model NX 300h poháňa 2,5 litrový motor s Atkinsonovým cyklom. Má jeden alebo dva elektrické motory a celkový výkon systému je 145 kW (197 k). Priemerná spotreba paliva podľa výrobcu dosahuje 5,0 l/100km.

NX 200t využíva 2,0 litrový preplňovaný zážihový motor. S novo vyvinutou 6-stupňovou automatickou prevodovkou je určený pre európsky trh. Obe pohonné jednotky je možné objednať s pohonom prednej nápravy alebo s pohonom oboch náprav.
Maximálny výkon tejto motorizácie je 175 kW (238 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 350 Nm. Motor má olejové ostrekovanie piestov pomocou trysiek v bloku motora a hmotnosť 160 kg.

MM, Toyota

LexusNX
Komentáre (0)
Pridať komentár