Testujeme: Toyota RAV4 2,0 D-4D AWD Active

Jednou z noviniek, ktoré Auto Magazín práve testuje, je dvadsaťročný jubilant – Toyouta RAV4. Práve ona stála pri zrode športovo-úžitkových vozidiel SUV, ktoré sú dnes tak veľmi obľúbené.

Dnes je na cestách už štvrtá generácia modelu RAV4. Po novom môžete kombinovať dvojlitrový vznetový motor 2,0 D-4D s výkonom 91 kW (124 k) a krútiacim momentom 310 Nm s pohonom všetkých štyroch kolies. Za bežných okolností sú poháňané iba predné kolesá, elektronicky ovládaná lamelová spojka však v závislosti od aktuálnych podmienok mení rozdelenie hnacej sily na nápravy v pomere 100:0 až 50:50. K dispozícii je tlačidlo LOCK, ktorým uzamknete rozdelenie v pomere 50:50 bez ohľadu na trakčné podmienky pod kolesami. Funkcia LOCK však funguje iba do 40 km/h.

Aj s pohonom 4×4 si motor zachováva priaznivú spotrebu. Po prvých dňoch testovania, pri pomerne dynamickom jazdnom štýle máme na palubnom počítači priemernú spotrebu 6,5 l/100 km.

Druhou novinkou je možnosť objednať si kombináciu balíkov Design, Visibility a Smart Entry & Start za zvýhodnenú cenu. Testované vozidlo vo výbave Active so zvýhodnenou kombináciou troch balíkov a metalizovaným lakom stojí môžete mať za 29 800 euro. 

Oveľa viac sa dozvite v kompletnom teste v jednom z budúcich vydaní Auto magazínu.

Text, foto: Peter Varga

Toyota RAV4
Komentáre (0)
Pridať komentár