Novinky Audi

Automobilka Audi predstavila novú generáciu vznetových motorov. Nejde však o celkovú modernizáciu všetkých v súčasnosti predávaných vznetových jednotiek. Konštruktéri inovovali len vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 litra.

Audi predstavilo svoju vynovenú motorizáciu na výstave Vienna Motor Symposium. Bol to 35. ročník prezentácie noviniek vo sfére pohonných jednotiek. Nový motor V6 ponúka inovatívne riešenia v mnohých oblastiach techniky.

Pohonná jednotka bude dostupná v širokej škále modelov, od A4 až po A8. V predaji sa objavia dve výkonové verzie. Slabšia ponúkne 160 kW (218 k), silnejšia až 200 kW (272 k) a maximálny krútiaci moment 600 Nm.

Novinka má dva rady valcov zvierajúce uhol 90 stupňov a zdvihový objem 2967 ccm. Maximálny krútiaci moment 600 Nm je dostupný v závislosti od modelu. Voči staršiemu agregátu je silnejší a zároveň úspornejší o 13 %.

Piestne krúžky a čapy optimalizovali inžinieri tak, aby mali minimálne trenie. Blok motora a hlava valcov majú oddelené kanáliky na rozvod chladiacej kvapaliny. Olejové čerpadlo je úplne variabilné a čerpá presne toľko oleja, koľko motor pod momentálnou záťaži potrebuje.

Úplnou novinkou je použitie jedného spojeného filtra vo výfukovom potrubí, ktorý zlučuje filter pevných častíc a vstrekovanie močoviny (SCR filter). Motor plní emisnú normu Euro 6 a vyprodukuje o 15 g CO2/km menej, než predchodca.

Okrem nového motora Audi prezentovalo aj novú prevodovku. Ide o sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku pre pozdĺžne uložené motory a pohon prednej nápravy. Zlepšuje účinnosť hnacieho traktu, emisie CO2 klesnú o 10 g/km.

MM, Audi

AudiV6
Komentáre (0)
Pridať komentár