Hyundai i30: Jasné zadnosti

Hyundai i30 kombinuje druhý praktický rodinný karosársky variant v modelovom rade i30.

Text: Peter Mihálik, foto: autor

Už prvé skice boli elegantné, no realita je ešte príjemnejšia. A nejde len o tvary ako také, ale aj o to, ako sa páni dizajnéri pohrali a využili naplno ponúkaný priestor.

 

Dozadu zozadu

Na prvý pohľad bežné kombi. V podstate aj na ten druhý sa toho veľa nezmení. Všetky batožinové vychytávky sú totiž decentne ukryté. Takže – krycia roleta sa pohybuje v koľajniciach. Dno batožinového priestoru tvoria dve pomerne veľké schránky – predná je krátka, no hlboká, zadná zas opačne (navyše je rozdelená na tri sektory). Nechýbajú tu háčiky na sieťový program, ale aj dva masívne na zavesenie tašky s nákupom. A čo je super, zadná strana zadných operadiel je pokrytá pevným plastom, takže nie je problém prevážať väčšie ťažšie veci bez poškodenia operadiel. Výborné je aj to, že po sklopení operadiel vznikne rovina z dnom batožinového priestoru. Len manipulácia pri skladaní je ťažkopádnejšia – najprv treba odistiť sedák, potom ho vyklopiť a až potom sklopiť operadlo.

 

Modrá zelená

Pod nápisom i30 (ale aj na blatníkoch) do sveta kričí modrý nápis „blue“. Ako asi tušíte, ide o akýsi ekologickejší model. Obsahuje príplatkový štart/stop systém a „eco“ režim motora. Obe položky sa však dajú deaktivovať, čo som aj urobil, a bol som zvedavý, či „blue“ vie jazdiť úsporne aj bez týchto podporných prostriedkov. Nejazdil som nijako zvlášť ekonomicky. Vznetová jedna-sedmička je celkom točivá. Tak tom si to užíval a sem-tam som jej aj šliapal „po krku“. Po týždni jazdenia sa mi priemerná spotreba usadila na hodnote 5,5 l/100 km, čo považujem za veľmi dobrú hodnotu. Normálne som tomu nechcel veriť, ale ani ručička palivomera sa nejako zvlášť nehýbala. Tomuto hovorím ekojazda – jazdím šetrne a ešte sa ani nemusím obmedzovať.

Kombi aj blue sa do tejto doby náramne hodí. Model i30 ako taký je nielen priestranný, ale aj praktický. Kombíkom sa jeho vlastnosti a danosti ešte zvýšili.

 

Čo treba uznať:

Hyundai i30 kombi je kus
vyzretého a praktického auta.

 

Čo nám chýbalo:

Nič podstatné.

 

Čo nás prekvapilo:

Prakticky riešený batožinový priestor.

 

Konkurenti:

Opel Astra Sports Tourer, Renault Mégane Grandtour, Ford Focus kombi.

 

Hyundai i30 kombi
1,7 CRDiComfort

Cena

Základ/verzie od/test [€]

13 190/16 690/20 135

Záruka                                 2 roky

 

Technika

Valce/ventily/palivo    R4/16V/nafta

Prevodovka                                M6

Zdvihový objem valcov [cm3]      1 582

Výkon [kW (k) pri min-1]  81 (110)/4 000

Krút. moment [Nm pri min-1]           260/1 900 — 2 750

Max. rýchlosť [km/h]                   185

Zrýchlenie 0 — 100 km/h [s]      11,8

Priemerná spotreba paliva výrobca/test [l/100 km]          4,3/5,5

Emisie CO2 [g/km]                                  113

 

Parametre

D/š/v [mm]          4 485/1 780/1 500

Rázvor náprav [mm]                 2 650

Rozchod kolies vpredu/vzadu [mm]         1 549/1 557

Objem bat. priest. [dm3]             528

Prevádz. hmotnosť/užitočné zaťaženie [kg]     1 326/590

Objem palivovej nádrže [l]            53

 

vybavenie/doplnky [€]

Stab. systém                           séria

Metalíza                                   430

Manuálna klimatizácia            1 150

Tempomat                             séria

ComfortPack                             500

16-palcové disky kolies              500

  


Hyundaii30
Komentáre (0)
Pridať komentár