Február 2015: európsky trh s novými automobilmi aj naďalej rastie
VW Golf a Polo sú najpredávanejšími automobilmi už druhý mesiac v rade.
Podľa najnovšej analýzy predaja áut JATO Dynamics, predaj nových automobilov za mesiac február 2015 boli o 7,8% vyššie ako v rovnakom mesiaci v roku 2014. popredný svetový dodávateľ automobilových inteligencie. Od začiatku roka vzrástol predaj v porovnaní s prvými dvomi mesiacmi roka 2014 o 7,1 percenta. Najpredávanejšími značkami vo februári boli Volkswagen, Renault a Ford na 18 z 29 trhov sme zaznamenali rast v porovnaní s februárom 2014.
Na piatich najväčších trhov v Európe (Francúzsko, Nemecko, Veľká Británia Talianska a Španielska) vidieť rovnako ako v januári rast predaja automobilov v porovnaní s februárom 2015. Na trhu nových osobných v ozidiel v Španielsko došlo k najväčšiemu nárastu (až 22,2%), v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka , zatiaľ čo v Taliansku a Veľkej Británii tiež zaznamenali dvojciferný rast.
Volkswagen je aj naďalej vedúcou značkou na trhu , kým Renault predbehol Ford na druhé miesto. Pomohli mu k tomu nové modely ako Twingo a Capture. Najsilnejšie rástol predaj značky BMW (o 14,8 poháňaný novým modelom Active Tourer.
Mimo Top 10 rástol hlavne Nissan až 26,8%, SEAT až 20,9%, MINI až 33,4%, Mitsubishi až o 45,1%, a najviac Jeep – až o 186,2 percenta.
Top 10 značky
Vedie Wolfsburg
Volkswagen Golf zostáva najpredávanejším modelom osobného auta na európskom trhu. Vo februári si ho kúpilo o 5,8% viac zákazníkov než vo februári 2014. Na druhom mieste ho po minuloročnom facelifte nasleduje Polo s o 7,2% viac predaných jednotiek. Renault Clio (+ 1,9%) obsadil tretie miesto pred Ford Fiesta (- 1,5%) a poklesol aj predaj modelu Peugeot 208 (- 2,7%).
Neustáva ani záujem o model Škoda Octavia (+ 11,6%), ale nový Volkswagen Passat patrí medzi najžiadanejšie modely, jeho predaj vzrástol vo februári 2015 o 63,8% a v medziročnom porovnaní s februárom vlaňajška zaznamenal aj medziročný rast o 44,0%, čo je najviac medzi 10 najlpredávanejšími modelmi.
Zvýšený záujem zo strany kupujúcich bol tiež výrazný o model Opel / Vauxhall Mokka, ktorého predaj zaznamenal rast o 66,6%. Svedčí to o rastúcom dopyte po malých crossoveroch; predaj nového modelu Mercedes-Benz Triedy C vzrástol o 53,4% v porovnaní s februárom 2014 ale predaj nového modelu Renault Twingo bol o 132% vyšší, než jeho predchodcu vo februári 2014. Ale vyššie predaje vo februári neboli obmedzené len na nové alebo faceliftované modely, o čom svedčí Fiat 500 (+ 12,8%) a Seat Ibiza (až + 22,4%).
Top 10 modely
„Automobilky priniesli potenciálnym zákazníkom do showroomov nejednu novinku a atraktívne modely udržujú dopyt po príťažlivých vozidlách. Verme, že sa táto dynamika udrží v nasledujúcich mesiacoch, po úspešnom jarnom autosalóne v Ženeve.“ poznamenal Brian Walters, Vice President dát na Jato Dynamics.
Predaje v Európe
JATO Dynamics (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov