Renault aj na vode
Renault svojou pečaťou eco2 deklaruje, že environmentálne nie sú len samotné autá (počas svojho životného cyklu a v rámci recyklácie po ukončení životného cyklu), ale aj závody, v ktorých sa vyrábajú, resp. technológie, ktorými sa vyrábajú. A teraz ide o ďalší krok ďalej.
Skupina Renault totiž podpísala trojročné partnerstvo so start-upom NEOLINE spoločnosti Nantes, pre vytvorenie udržateľnej námornej dopravy poháňanej vetrom. Aj takýmto spôsobom chce skupina Renault znížiť svoju environmentálnu stopu. Až 60 % dielov a vozidiel skupiny Renault sa totiž prepravuje po mori. Jean-François Salles, globálny riaditeľ Alliancie pre riadenie výroby, povedal: „Už takmer desať rokov pracujeme na identifikovaní environmentálne udržateľných riešení, ako je optimalizácia dodávok kontajnerov a nákladných automobilov, výroba ekologických obalov a zavádzanie multimodálneho systému. Zároveň rozvíjame aj ďalšie iniciatívy, ako je napríklad využitie zemného plynu na prepravu medzi dodávateľmi dielov a výrobnými miestami, hodnotenie environmentálnych výkonov dopravcov, modernizácia nákladných vozidiel a samozrejme optimalizácia našich tokov na zníženie počtu prejdených míľ a prázdnych ciest. Partnerstvo s firmou NEOLINE je najnovším príkladom záväzku dodávateľského reťazca znížiť svoju uhlíkovú stopu o 6 % medzi rokmi 2016 a 2022.” Tradičné námorné nákladné prostriedky predstavujú takmer 3 % emisií CO2 v Európe. Demo, loď typu ro-ro s dĺžkou 136 metrov a rozlohou plachiet 4 200 m2 prinesie na rovnakej trase až 90 percentnú úsporu CO2 v porovnaní s nimi. Loď bude konkurencieschopnejšia, logisticky a ekonomicky zdatnejšia. Spoločnosť chce v období 2020 – 2021 postaviť dve lode a vyslať ich na pilotnú cestu spájajúcu St. Nazaire na východnom pobreží USA a St. Pierre & Miquelon.
Text: Peter Varga, foto: archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov