Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

HONDA CR-V Hybrid

Honda CR-V Hybrid je tichý, silný a v reálnej prevádzke vie jazdiť za 5 l/100 km.

Štatistiky a analýzy trhu sú neúprosné, predaj vozidiel s dieselovými motormi klesá a predaj hybridov naopak stúpa. A tento trend bude v najbližších rokoch ešte výraznejší. A ten, kto dnes neakceptuje tento trend, tomu sa ľahko stane, že sa zrazu prichytí pri tom, že mu utiekol vlak. Honda sa preto rozhodla, že prezbrojí medzi prvými. Preto dostalo nové CR-V namiesto diesla hybrid. Musíme dosať, že CR-V Hybrid iný, než ponúkajú konkurenti.

Honda CR-V Hybrid

Základom je benzínový dvojliter pracujúci v Atkinsonovom cykle. Ten zabezpečuje efektívnejšiu prevádzku ako bežný Ottov cyklus. Motor je o to efektívnejší, že slúži iba na pohon generátora elektrickej energie a ako taký môže pracovať v drvivej väčšine času v optimálnych otáčkach. Skrátka, nemusí sa prispôsobovať prevádzkovým požiadavkám. Aspoň nie do takej miery ako keby slúžil aj na pohon kolies.Honda CR-V Hybrid totiž jazdí na elektromotor. Kým je kapacita akumulátora dostatočná a požiadavka na výkon malá, tak ťahá elektrinu z akumulátora. Tomuto režimu v Honde hovoria EV Drive. Keď sa prekročí kritická hodnota kapacity akumulátora a požiadavky výkonu, tak si elektromotor potiahne energiu z generátora poháňaného spomínaným benzínovým motorom. To už hovoríme o režime Hybrid Drive. Pravda, vo vyšších rýchlostiach sa do pohonu zapojí aj samotný benzínový motor – nie však cez eCVT, CVT, DCT alebo automatickú prevodovku, ale napriamo cez spojku a pevný prevod. V Honde tento režim nazvali Engine Drive. Prechod medzi jednotlivými režimami je absolútne plynulý, bez najmenšieho trhnutia, bez najmenšieho poklesu či skokového nárastu výkonu. A v každom z nich je CR-V Hybrid tiché. Zo spomínaných režimov vyplýva aj označenie hybridného systému: i-MMD, Intelligent Multi Mode Drive.

Honda CR-V Hybrid

Neveľký lítiovo-iónový akumulátor (objem kufra sa kvôli nemu zmenšil z 561 na 497 dm3, úbytok je v dvojitom dne) umožňuje prejsť na čistú elektrinu v jednom kuse zhruba 2 km, dôležitejšie však je to, koľko prejde auto na elektrinu v reálnej premávke dokopy. V mestskej premávke 82 % času ide na EV Drive, 18 % v režime Hybrid Drive, mimo mesta ide 49 % času v režime EV Drive, 32 % v Hybrid Drive a 19 % v Engine Drive. Mimochodom, výkonom 135 kW a krútiacim momentom 315 Nm CR-V Hybrid vonkoncom nie je lenivý a aj reakcie na plyn sú priame. A je tu ešte jedna dobrá správa – počas testovacích jázd v okolí španielskej Sevilly som vedel jazdiť za 5 l/100 km, s veľkým podielom diaľnice za 7,3 l/100 km. Znie to veľmi sľubne, už sa teším na domáci test. Honda CR-V sa na Slovensku začne predávať vo februári, pričom základná cena modelu s pohonom predných kolies a najnižšou výbavou Comfort je stanovená na 29 990 eur, najdrahšia verzia s pohonom všetkých štyroch kolies a výbavou Executive bude stáť 41 490 eur. Dodávam, že pohon 4×4 je absolútne identický ako v prípade „obyčajného“ benzínového CR-V.

Text: Peter Varga, foto: autor a archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov