Nebudem to tajiť, Mazda patrí medzi moje obľúbené značky. Spomedzi tých ázijských sa najviac približuje Európanom bez toho, aby zanevrela na svoje japonské korene. Mazda2 je medzi nami už nejaký ten čas. Teraz je v ponuke s novou výbavou „Takumi“, ktorá obsahuje veľmi dobre zvolený mix komfortných prvkov (aut. klimatizácia, kamera, tempomat, vyhrievané sedadlá atď.) aj pre základnejšie motorizácie. Výsledkom je veľmi konkurencieschopná cena a menej „deravý“ cenník.
To je dobrá príležitosť pripomenúť si, čo je Mazda2 vlastne zač. V skratke: je to poctivé, veľmi pekné japonské autíčko, ktoré si na rozdiel od mnohých konkurenčných mestských presúvadiel zachovalo aj jazdeckú hrdosť. Tá sa začína prejavovať už dobrým posedom za volantom a príjemnými sedadlami, pokračuje výborne vyladeným podvozkom a končí perfektným atmosférickým motorom. Spomínaná benzínová jedna-päťka dokáže zažiariť skvelými reakciami na plyn a chuťou do života aj napriek tomu, že je doslova v okovách zbytočne ťažkých prevodových stupňov. To auto dokáže ísť na dvojke vyše 110 km/h! Koľko zvládne na trojke, som už radšej ani nezisťoval. Radšej som vyskúšal jazdiť „na spotrebu“ a podarilo sa mi jazdiť aj za menej než 5 l/100 km, pričom bežný priemer som mal hlboko pod 6 l/100 km.
Spomedzi všetkých japonských značiek má Mazda najlepší infotainmentový systém a ergonómiu ovládania. To sú drobnosti, ktoré sa spoja do výborného výsledku.
TABUĽKA
Mazda 2 1,5 Skyactiv-G90 Takumi
Cena: základ/test 11 790/14 350
Parametre: Zážihový R4/16V, 1 496 cm3, 66 kW (90 k) pri 6 000 ot.min-1, 148 Nm pri
4 000 ot.min-1, 0-100 km/h za 12,0 s, vmax= 170 km/h, spotreba výrobca/test 4,7/5,2 l/100 km.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov