Ženeva 2018: prvý report
Väčšinou sa autosalóny dajú zhrnúť do jednej ústrednej témy. Tohtoročná Ženeva bola však trochu zložitejšia. Bolo tu všetko – superšporty, hyperšporty, elektromobily, autonómne autá aj autá, ktoré si môžete reálne kúpiť a šoférovať. Na úvod sme si pre vás pripravili malú ochutnávku toho, čo sme v Ženeve videli. Novinky vám samozrejme postupne predstavíme aj podrobnejšie.
Honda CR-V už neponúka dieselový motor, namiesto toho bude k dispozícii hybrid. Má nový interiér, vynikajúce sedadlá a vyzerá veľmi dobre.
Toyota predstavila niekoľko bláznivých konceptov, ktoré akoby pochádzali zo sci-fi filmu. Sú autonómne a s prostredím komunikujú pomocou svetiel, podobne ako modely Volkswagen I.D..
Lexus ukázal úžasný koncept elegantného SUV s kapotou, na kotrej by mohli pristávať ľahké lietadlá.
Polestar vyzerá naživo ešte lepšie, než na fotkách. Škoda, že pod jeho kapotou nehrmí nejaký veľkoobjemový osemvalec. Namiesto toho je tu dvojliter a elektromotory.
McLaren Senna je zas naživo rovnako škaredý, ako na fotkách. Jeho tvary totiž netvorili dizajnéri, ale počítače, snažiace sa minimalizovať odpor vzduchu a maximalizovať prítlak. Preto je rýchlejší, než čokoľvek iné.
Na všetko dozerala kráľovská rodina Rolls-Royce.
Nesmeli chýbať ani tuningové výtvory. Mansory predviedlo pár prekvapivo vkusných, ale aj klasicky nevkusných modelov. Oba tábory však spájalo jedno: nekresťanská cena.
Mercedes-Benz triedy A už čoskoro uvidíme na našich cestách.
Nový Citroën C4 Cactus je konzervatívnejší, než pred tým, čo je podľa nás škoda. Vraj zapracoval najmä na komforte podvozka. Sme zvedaví.
Citroën Berlingo je legenda medzi rodinnými úžitkáčmi.
Peugeot 508 prekvapuje dizajnom aj krásnym interiérom. Vo vnútri je však oveľa menší, než sa zdá. Zaujímavosťou je, že ponúka nočné videnie. To nenájdete u žiadneho konkurenta ani o triedu vyššie.
Volvo V60 nie je po dizajnovej stránke žiadne prekvapenie. A to je dobre.
Ford Mustang Bullitt. Pocta filmovej legende prináša drsnejší výzor a vyšší výkon, než ponúka klasický Mustang. A bude sa predávať aj v Európe!
Najkrajší koncept Ženevy pochádza od Mazdy.
Toyota Supra žije! Zatiaľ je však zamaskovaná ako pretekárske auto tímom Toyota Gazoo Racing.
Nový Jeep Wrangler vyzerá ako starý Jeep Wrangler. Chvalabohu! Pod kabátom má však oveľa modernejšiu, ľahšiu kostru.
Jednou z najväčších hviezd autosalónu bolo BMW M8 Gran Coupé Concept. Našťastie pri koncepte asi dlho nezostane.
Modrý interiér Koenigseggu Regera. Sme zvedaví, kto si zvolil práve túto špecifikáciu.
Bugatti Chiron Sport. Lebo obyčajný Chiron nie je dosť športový.
Lambo na autosalóne nesmie chýbať. Urus sa nám do záberu nezmestil, tak tu máte Aventador.
Čerešnička na záver: Porsche 911 GT3 RS mk.2. Chceme ho!
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov