Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový motor od Scanie

Novinka medzi pohonnými jednotkami škandinávskeho výrobcu nákladných vozidiel spĺňa emisnú normu Euro 6. Scanii na splnenie prísnych emisných limít však stačí len SCR katalyzátor.

Scania rozšírila paletu svojich motorov o novú jednotku. Ide o druhú výkonovú verziu 13-litrového vznetového radového šesťvalca. Vďaka nízkej spotrebe nafty očakáva Scania jeho veľkú obľubu medzi zákazníkmi.

Novinka dosahuje výkon 335 kW (450 k) a krútiaci moment 2 350 Nm. Ten je k dispozícii už od 1 000 ot./min. Hlavnou výhodou motora je použitie iba SCR katalyzátora na redukciu škodlivých látok vo výfukových plynoch.

Motor DC13 147 nepotrebuje EGR chladič a tani variabilnú geometriu naklápania lopatiek v turbodúchadle. Konštruktéri tak znížili komplikovanosť pohonnej jednotky. Tá nízkou spotrebou presvedčí v rôznych jazdných situáciách.

Zákazníci majú na výber spomedzi 18 rôznych modelov, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Scania

Verzia motora so 305 kW (410 k), ktorá je v ponuke od jesene minulého roka, je medzi zákazníkmi veľmi obľúbená . Nová verzia poskytne vyšší výkon pri obdobnej spotrebe paliva.

Nevýhodou je zvýšená spotreba močoviny AdBlue, ktorá trápi motory vybavené len SCR katalyzátorom. Bežná spotreba močoviny je na úrovni 3 % zo spotrebovaného paliva. Pri motoroch s len SCR katalyzátorom je spotreba AdBlue na úrovni 6 %.

Pre zákazníkov, ktorí uprednostňujú 100 % bionaftu, má Scania stále v ponuke motor s výkonom 335 kW (450 k). Ten musí mať okrem SCR katalyzátora aj EGR, čo pomáha splniť emisnú normu Euro 6.

MM, Scania

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov