Maťo Homola sa v TCR rozhodne nevzdáva
Attila Tassi z tímu M1RA vyhral dvakrát na Hungaroringu a vedie klasifikáciu.
Norbert Michelisz dokázal, že nie je len pretekárska superhviezda, ale aj dobrý stratég. Po tom, keď získal pole position v kvalifikácii, dal jasne najavo, že jeho cieľom je pomôcť svojmu tímovému kolegovi Attilovi Tassimu vyhrať prvé preteky. Jeho plán bol úspešný!
Tassi, Michelisz, celá posádka M1RA a mnohí diváci nemohli skryť svoje emócie, keď sa hrala maďarská hymna víťazovi na pódiu.
Po štarte zo zadnej časti štartového poľa pre technické porušenie pravidiel homologizácie v kvalifikácii Mat’o Homola prispel k silnému oživeniu pretekov a skončil na 10. pozícii, keď predbehol 16 súperov. V druhých pretekoch skončil na 12. mieste po dramatických predbiehacích manévroch. Maťo Homola sa rozhodne nevzdáva a chce nadviať na úspešnú šnúru minulých pretekov.
Pretekár tímu M1RA triumfom oslávil svoje narodeniny
Norbert Michelisz dokázal, že nie je len pretekárska superhviezda, ale aj dobrý stratég. Po tom, keď získal pole position v kvalifikácii, dal jasne najavo, že jeho cieľom je pomôcť svojmu tímovému kolegovi Attilovi Tassimu vyhrať prvé preteky. Jeho plán bol úspešný!
Tassi, Michelisz, celá posádka M1RA a mnohí diváci nemohli skryť svoje emócie, keď sa hrala maďarská hymna víťazovi na pódiu.
Po štarte zo zadnej časti štartového poľa pre technické porušenie pravidiel homologizácie v kvalifikácii Mat’o Homola prispel k silnému oživeniu pretekov a skončil na 10. pozícii, keď predbehol 16 súperov.
Attila Tassi dokončil svoj perfektný domáci víkend tým, že si vybojoal víťazstvo aj v druhých pretekoch a stal sa tohto roku prvým pilotom TCR International Series, ktorý dvakrát zviťazil počas jedného víkendu, čo dokázal len Pepe Oriola v Bahrajne minulý rok. Tassi teraz vedie klasifikáciu vodičov s 6-bodovým náskokom pred Robertom Colciagom; Vernay klesol na tretie miesto, keď zaostal o ďalších sedem bodov .Maťo Homola je v klasifikácii na 11. mieste so ziskom 45 bodov.
Attila Tassi dokončil svoj perfektný domáci víkend tým, že si vybojoval víťazstvo aj v druhých pretekoch a stal sa tohto roku prvým pilotom TCR International Series, ktorý dvakrát zviťazil počas jedného víkendu, čo dokázal len Pepe Oriola v Bahrajne minulý rok. Tassi teraz vedie klasifikáciu vodičov s 6-bodovým náskokom pred Robertom Colciagom; Vernay klesol na tretie miesto, keď zaostal o ďalších sedem bodov .Maťo Homola je v klasifikácii na 11. mieste so ziskom 45 bodov.
Perfektný darček k narodeninám
Maďarský pretekárAttila Tassi oslávil svoje osemnáste narodeniny minulú stredu a teda už môže šoférovať auto aj v cestnej premávke. Nemohol ich však osláviť lepšie než triumfom na pretekoch TCR na Hungaroringu. Nemohol dúfať, že by ich mohol osláviť lepšie. Na domácom Hungaroringu dvakrát triumfoval a postúpil so ziskom 151 bov na prvé miesto v celkovom hodnotení doterajších kôl pretekov v medzinárodnom seriáli TCR. Za svoje dve prvé miesta v pretekoch na Hungaringu získal dvakrát po 25 bodov, vďaka čomu poskočil zo štvrtého na prvé miesto v celkovej klasifikácii pretekárov s rozdielom šiestich bodov pred svojim spolubojovníkom z tímu MIRA Robertom Colciagom.
„Dnešným hrdinom je Attila, chcem mu srdečne zablahoželať. Viem, aké je to dosiahnuť prvý úspech vo veľmi mladom veku a verím, že má pred sebou jasnú budúcnosť,“ zdôraznil jeho vzor Norbert Michelisz.
Mat’o Homola bol vylúčený z kvalifikácie v Maďarsku
Mat’o Homola zajazdil po pretekoch na Salzburgringu ďalší vynikajúci kvalifikačný výsledok a umiestnil svoj Opel Astra na štvrté miesto.Teraz to ale nebolo nič platné a v pretekoch musel štartovať až z posledného, 26. miesta štartového poľa .Po štarte zo zadnej časti mriežky na štarte prispel však Mat’o Homola k silnému oživeniu pretekov a prišiel do cieľa na bodovanom mieste.
Komisári vylúčili Mat’a Homolu z tímu DG Sport z kvalifikácie v Maďarsku po vyšetrovaní technickým delegátom TCR, ktorý zistil, že vozidlo Opel Astra TCR nezodpovedá technickým predpisom.
Administratívna chyba príčinou penalizácie Mat’a Homolu
Séf tímu DG Sport rýchlo vysvetlil, že je to viac chyba papierovania ako časti zvyšujúcich výkon, čo bol o príčinou vylúčenia Mat’a Homolu z kvalifikácie, pričom absencia montážnej konzoly chladiča z homologácie bola príčinou trestu.
Homolovo auto bolo po kvalifikácii preskúšané a technický tím TCR hľadal najskôr chybu na prevodovke a druhú okolo pomocného rámu motora.
Problém s prevodovkou sa čoskoro vyriešil, pretože sa objavila chyba “kopírovať a vložiť” na homologačnom formulári, čo znamenalo, že údaje o počte zubov boli správne.
V technickej správe sa uvádza: “Na homologizačnom furmulári automobilu so štartovným číslom 70 sme zistili chybu, ktorá nás nútila k demontáži prevodovky. Počet zubov bol správny. Je to určite len chyba pri formulácii.”
Hlavným problémom, ktorý spôsobil preradenie auta zo štvrtej pouície na štarte až na koniec štartovného poľa bol okolo montážneho telesa chladiča na pomocnom ráme, ktorý nebol uvedený na homologizačnom formulári modelu Opel, čo technici potvrdili yjadrením: “zistili sme, že pomocný rám nebol v súlade s homologačnou formuláciou.” Táto veca bola skôr administratívnou chybou výrobcu automobilu a je prítomná na všetkých súťažných vozidlách Opel Astra TCR.
„Mnoho ľudí sa domnievalo, že sme niečo upravili, aby sme urobili auto rýchlejším, hlavne s turbo príbehom z minulého týždňa, ale jasne som uviedol konštrukčné skutočnosti a technickí komisári potvrdili, že to nie je naša chyba.“ vysvetlil technický riaditeľ DG Sport Lionel Hansen pre TouringCarTimes.
Technický tím spoločnosti TCR aktualizoval homologizačný formulár, pričom autá Maťa Homola a Grégoire Demoustiera stále bežia s rovnakými pomocnými rámami ako predtým, ale teraz s dokumentáciou v poriadku.
Prvok pomocného rámu, ktorý nie je prítomný v homologizačnom formulári je na obrázku.
Maťo Homola o pretekoch v Maďarsku
„Konečne sa nám podarilo nájsť nastavenie, ktoré mi úplne vyhovovalo a prvýkrát v tejto sezóne so sa mohol na jazdné vlastnosti mojej Astry plne spoľahnúť,“ začal optimisticky Maťo Homola pri návrate na Slovensko. „S hlavným inžinierom tímu DG Sport Compétition sa nám podarilo nájsť spoločnú reč a auto robilo presne to, čo sme chceli. Pekné 4. miesto v kvalifikácii ma potešilo a mal som v úmysle na nových pneumatikách v nedeľu ráno zaútočiť. No v predvečer pretekov schladil moje nadšenie telefonát promotéra seriálu TCR,“ vysvetlil udalosti z kvalifikácie. „Diskvalifikovali ma, pretože moje auto nesúhlasilo s dokumentáciou homologizácie. Uchytenie chladiča bolo iné, ako malo byť a takisto stály prevod v prevodovke nesúhlasil. Okamžite sme to začali riešiť spolu s vedením tímu a prišli sme na to, že v homologizačnom liste bol preklep: prevodový pomer sme museli technickým komisárom dokázať rozobratím prevodovky. Mechanici nášho tímu tak mali postarané o bezsennú noc, no napokon sme v tom zostali nevinne. Išlo len o preklep v číslici,“ vysvetlil Homola. „No moja diskvalifikácia zostala v platnosti, pretože spomínané uchytenie chladiča bolo naozaj iné, ako malo byť. Chyba sa stala na strane Opel Motorsportu, konkrétne tímu Kissling Motorsport, ktorý pripravuje Astry do pretekov. Jednoducho zmenili uchytenie, ale zabudli to uviesť do homologizačného listu, resp. zabudli požiadať o jeho zmenu. Tento jednoduchý administratívny úkon ma pripravil o slušnú porciu bodov z Hungaroringu,“ posťažoval sa Maťo.
Séria TCR bude pokračovať na Oschersleben’s Motorsport Arena v Nemecku kolami 13. a 14. v dňoch 8. a 9. júla.
(šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov