Automobilka BMW začiatkom júna oficiálne odhalila pripravované BMW M4 GT4 v rámci privátnej akcie na Nurburgringu. Kompletne prepracované vozidlo ponúka viacero úprav pre dokonalý šoférsky pôžitok, avšak s pôvodným motorom a prevodovkou z vozidla BMW M4 Coupé. Za nové BMW M4 GT4 zaplatíte 169.000 euro.
Nové M4 GT4 je ako prvé BMW vôbec vybavené voliteľnou funkciou výkonu, čo znamená, že dovoľuje vodičovi „preprogramovanie“ riadiacej jednotky a zvolenie požadovaného výkonu. Pomocou týchto programov sa nemení samozrejme len výkonová krivka ale nepatrne tiež charakteristika celého vozu.
Ďalším vylepšením je upravená karoséria pre čo najlepšie obtekanie vzduchu (pozn. testy prebiehali vo veternom tuneli), čoho výsledkom je iný strešný panel, predná kapota a dvere. Všetko je vyrobené z kompozitu uhlíkových vlákien (karbónu) a plastu, pre získanie nízkej váhy a vysokej odolnosti.
Že sa jedná skutočne o „pretekárske náradie“ vám napovie už predný „splitter“ ako pod nárazníkom tak pod prednými svetlami a zadné naozaj masívne nastaviteľné krídlo. Každý kto sa pohybuje v automobilovom svete a má rád rýchlu jazdu vám potvrdí fakt, že na čom skutočne záleží je okrem motoru podvozok. A ten sa u nového BMW M4 GT4 dožil skutočných zmien.
Kompletne nastaviteľný podvozok pochádza od švédskej špičky v obore – spoločnosti Öhlins a ponúkne nielen výškovú nastavitelnosť ale tiež tuhosť. Nasledujú vzpery podvozku vychádzajúce zo špecifikácií okruhových súťažných špeciálov BMW a väčšie brzdy.
O brzdný účinok sa tu stará brzdový systém AP Racing s 6-piestovými strmeňmi na predku a 4-piestovými strmeňmi na zadnej náprave. Istotou sú aj dvojdielne a väčšie kotúče pre lepšie chladenie a perfektný brzdný účinok. Samotnou čerešničkou na torte je potom kompletne nový výfukový systém, vďaka ktorému preplňovaný 3-litrový motor budú počuť súperi ešte veľmi dlho.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov