Najsilnejšia a najdynamickejšia Škoda Octavia
ŠKODA OCTAVIA RS 245: športový, priestranný a praktický rodinný automobil s motorom s výkonom 180 kW/245 k.
Nová Škoda Octavia RS 245 je najsilnejšia a najdynamickejšia Škoda Octavia v histórii značky. Športovo ladený model najpredávanejšieho modelového radu má výkon 180 kW (245 k), teda o 11 kW (15 k) vyšší, než mala doteraz najsilnejšia verzia Škoda Octavia RS 230. Silný motor a inovatívna technika podvozku vrátane elektronicky riadenej mechanickej uzávierky predného nápravového diferenciálu (VAQ) umožňujú ultimatívny zážitok z jazdy, prvý raz so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Automobil je k dispozícii v karosářských verziách liftback i kombi. Okrem toho sú vo vozidle Škoda Octavia RS 245 všetky najnovšie asistenčné systémy. S infotainment systémom sú cestujúcí vďaka Wi-Fi hotspotu a modulu LTE na želanie vždy online. Početné Simply Clever riešenia dolňajú praktickosť. V segmente kompaktných športovo ladených vozidiel ide o jedinečnú kombináciu.
Nová tvár značky
Dizajn Škoda Octavia RS 245 nesie novú tvár značky s mimoriadne športovými detailmi. Vertikálne usporiadané lamely masky chladiča aj rámček masky chladiča majú lesklo čierny lak. Nárazník je formovaný výrazne do šírky, má široké vstupy vzduchu s voštinovou štruktúrou. Novo štruktúrované svetlomety s krištáľovým vzhľadom sú štandardne vybavené Full LED technológiou a funkciou AFS. Aj hmlové svetlomety, zadné združené svetlá a osvetlenie registračnej značky majú kryštalický dizajn a sú vybavené prvkami LED. Športové čiernu farbu majú tiež kryty elektricky ovládaných vonkajších zrkadiel s pamäťou a Boarding Spots – svetlá, ktoré osvetľujú okolie vozidla pri nastupovaní a vystupovaní. Masku chladiča a piate dvere zdobí logo RS s lesklým čiernym “V” (Victory). Detaily ako spojler na zadnej časti liftbacku, resp. spojler na hrane strechy u verzie kombi sú ďalšími znakmi emocionálneho a dynamického dizajnu.
Markantným zvukom zo športového výfuku dáva Model Škoda Octavia RS 245 najavo, že je špičkovým športovo ladeným vozidlom. Vzhľad exteriéru dotvárajú lichobežníkové lesklo čierne koncovky výfuku. Strešné línie klesajú jemne smerom dozadu a elegantne prechádzajú do stĺpika D. Zakončenie tvorí hrana spojlera (pri verzii liftback), resp. spojler na hrane strechy (pri verzii kombi). LED prvky zaisťujú takmer všetky funkcie zadných svetiel. Pre značku typické koncové svetlo v podobe písmena C vyzerá ako homogénny svetelná plocha. Obe karosárske verzie majú dĺžku 4 689 mm. Šírka vozidla dosahuje 1 814 mm, výška verzia liftback činí 1 448 mm, u verzie kombi 1 452 mm. Rázvor náprav 2 680 mm je pre túto triedu vozidiel neobvykle dlhý. Z týchto rozmerov vytvorili technici interiér, ktorý ďaleko presahuje obvyklé rozmery v tomto segmente a zaisťuje tak veľkú priestrannosť.
Tieto veľkorysé rozmery robia z modelov RS 245 ozajstné rodinné športové vozidlá. Základná dĺžka batožinového priestoru je1 084 mm u karosárskej verzie liftback, 1 050 mm u karosárskej verzie kombi. Pri sklopenom zadnom operadle narastie na 1 912 mm pri verzii liftback (1 878 mm pri verzii kombi). Šírka batožinového priestoru 1 010 mm medzi podbehmi u verzie liftback aj kombi umožňuje transport obzvlášť neskladných predmetov. Objem batožinového priestoru karosárskej verzie liftback je tiež veľkorysý – 590 l (so sklopeným zadným operadlom 1 580 l). Vo verzii kombi je to dokonca 610 l (so sklopeným zadným operadlom 1 740 l). Prevažne čierny interiér vozidiel Škoda Octavia RS 245 a Škoda Octavia Combi RS 245 presviedča nielen svojimi veľkorysými rozmermi a dobrou prehľadnosťou, ale aj hodnotnými materiálmi. Športové sedadlá potiahnuté materiálom Alcantara® ponúkajú vysoké bočnice a integrované opierky hlavy pre bezpečné držanie tela v rýchlo prechádzaných zákrutách.
Hnacie ústrojenstvo
Pod kapotou vrcholnej verzie modelového radu Škoda Octavia pracuje štvorvalcový benzínový motor TSI s výkonom 180 kW (245 k). Ponúka o 11 kW (15 k) vyšší výkon ako predchádzajúce špičková variant modelu. Maximálny krútiaci moment 370 Nm je k dispozícii od 1 600 do 4 300 min-1. Na výber je šesťstupňová ručne radená prevodovka alebo sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG. Karosárska verzia liftback zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, verzia kombi za 6,7 s. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Škoda Octavia RS 245 je tak najrýchlejším a najsilnejším modelom radu Škoda Octavia všetkých čias. Priemerná kombinovaná spotreba paliva je len 6,4 l/100 km v kombinácii so sedemstupňovou prevodovkou DSG (6,6 l s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou), zodpovedajúce emisie CO2 sú 146 resp. 150 g/km. Zvlášť pôsobivé sú hodnoty pružného zrýchlenia. Sprint z 60 na 100 km/h pri zaradenom piatom rýchlostnom stupni trvá vo vozidle Škoda Octavia RS 245 s manuálnou prevodovkou len 6,4 s (Škoda Octavia Combi RS 245: 6,5 s), na zrýchlenie z 80 do 120 km/h stačí len 6,6 s (Škoda Octavia Combi RS 245: 6,8 s) – to sú pôsobivé hodnoty. Športový podvozok znižuje karosériu vozidla Škoda Octavia RS 245 oproti bežným modelom tohto modelového radu o 15 mm. Rozchod zadných kolies je o 30 mm širší ako u predchádzajúceho modelu Škoda Octavia RS 230. Štandardne dodávaná kolesá z ľahkej zliatiny v čiernom dizajne sú devätnásťpalcové. Stabilizačný program ESC so športovým režimom patrí k štandardnej výbave rovnako ako elektronicky riadená uzávierka predného diferenciálu VAQ. Tá umožňuje zvlášť dynamických zrýchľovanie zo zákrut.
Technika pôvodne vyvinutá pre motoršport funguje na báze elektronicky riadené lamelovej spojky, ktorá je umiestnená medzi diferenciálom a pravou polovicou hnacej nápravy. Podľa potreby možno poslať až 100% prenositeľnej hnacej sily na jedno z predných kolies. Diferenciál so zvýšenou svornosťou distribuuje pri prejazde zákrutami hnaciu silu motora vo zvýšenej miere na predné vonkajšie koleso v zákrute, teda tam, kde je v zákrutách lepšia trakcia. Riziko nedotáčavosti vozidla pri zrýchleniach podstatne klesá. Voľba jazdného profilu Performance Mode Selection a Performance Sound Generator umožňuje individuálne nastavenie funkcií pohonu, podvozka a komfortných funkcií.
Skratka RS
Skratku RS použila ŠKODA prvýkrát v motoršporte v roku 1974. Pretekárske vozidlá ŠKODA 180 RS a 200 RS sú považované za prapredkov všetkých modelov RS. ŠKODA 130 RS bola v 70. a 80. rokoch 20. storočia jedným z najúspešnejších pretekárskych automobilov vo svojej kategórii.
Skoda Media Services (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov