Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nissan Micra: z Európy pre Európanov

Nissan Micra sa teší priazni zákazníkov v Európe už od roku 1983. Najnovšia, 5. generácia zachováva dĺžku pod 4 metre, no z kompaktných rozmerov ťaží naozaj maximum.

Platí to nielen o vnútorných rozmeroch, ale aj o technológiách, ktorými je priam nabitá. A prečo nezačať tým, čo iní nemajú – audiosystémom BOSE Personal? Vozidlo je vybavené pokročilými reproduktormi zabudovanými do hlavovej opierky vodiča. Vďaka nim je vodič zvukom doslova obklopený. Parametre si môže nastavovať v širokom rozsahu a vynikajúci zvuk, hoci nie v až takom priestorovom ponímaní, si užíva aj posádka. Ďalšou “vychytávkou” je inteligentný panoramatický kamerový systémom. Zobrazí vozidlo v reálnom extériéri “zhora” a výrazne pomáha pri orientácii v obmedzených priestoroch. Z iných špičkových systémov spomeňme inteligentný systém sledovania jazdného pruhu, inteligentné núdzové brzdenie, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie svetiel, či systém sledovania mŕtveho uhla a systém konektivity Nissan Connect. Štandardne má nová Micra 6 airbagov i asistent rozjazdu do kopca.

Ďalšími veľmi zaujímavými technológiami sú systémy priamo ovplyvňujúce jazdu. Inteligentný systém nakláňania karosérie zmierňuje rozkmitanie a náklony vozidla, inteligentné aktívne držanie stopy udržuje vozidlo v zákrutách v optimálnej stope prostredníctvom úpravy brzdnej sily kolies na vnútornej, či vonkajšej strane.

Nová Micra ponúka na úvod (do predaja príde na jar) tri motory prepojené s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami: trojvalcové benzínové turbo (66 kW/90 k; 140 Nm), trojvalcový atmosférický benzínový (54 kW/73 k; 95 Nm) a 1,5 l dieselový štvorvalec 66 kW/90 k; 220 Nm). Počas prezentácie v okolí Dubrovníka som si vaskúšal prvý a posledný z nich. Benzínový trojvalec sa správa príjemne, nevtieravo, ale bez väčších emócií. V kopcovitom teréne palubný počítač ukázal spotrebu 6,2 l/100 km. Diesel je podstatne ambicióznejší a živší. Pritom zvukom sa prakticky vyrovná benzínovému. Spotreba na podobnej trati dosiahla hodnotu 4,7 l/100 km.

Nová Micra sa bude ponúkať v piatich druhoch výbavy. Výrazným “zaklínadlom” počas celej prezentácie boli možnosti významnej personalizácie novinky. Spolu s možnosťami dolaďovania interiéru ich má byť až 125! Nuž, so susedom si svoju Micru zrejme nepomýlite! Jej výroba sa už rozbehla vo francúzskom meste Flins.

Kompletne nová Micra sa svojou technickou úrovňou, komfortom, jazdnými vlastnosťami, veľmi príjemným a kvalitným prostredím pre posádku a možno v prvom rade atraktívnym, športovým až zdravo agresívnym tvarom nepochybne dostane na najvyššie priečky svojej triedy a na “short list” potenciálnych zákazníkov. Napokon, v najužšom finále už je – najvýznamnejšieho rebríčka Car of the Year v Európe. U zákazníkov rozhodne aj cena, tú sa však dozvieme až neskôr.

Dalibor Klíma, foto autor a archív

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov