Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Predaj Mitsubishi v Európe v roku 2016

Kalendárny rok 2016 bol tak, ako to bolo plánované, primárne rokom konsolidácie značky Mitsubishi Motors na európskom trhu*.

To umožnilo sieti autorizovaných predajcov Mitsubishi v regióne MME34 upevniť pozíciu L200 piatej generácie, strategického a zároveň najziskovejšieho modelu (5.gen. uvedená na trh v roku 2015), o čom svedčia aj dosiahnuté výsledky: 24 759 predaných vozidiel (+ 11% oproti 22 250 vozidlám predaným v kalendárnom roku 2015 – 4. a 5. generácia kumulatívne).

Z pohľadu produktovej stratégie tak majú úspechy modelu L200 v regióne MME34 podiel na tom, že 77% z celkových predajov Mitsubishi Motors tvoria vozidlá typu SUV. Popri vývoji na európskom trhu, kde predaje SUV modelov neustále rastú, potvrdzujú tieto výsledky opodstatnenosť stratégie Mitsubishi Motors Corporation (MMC) stať sa (takmer výlučne) čistým SUV hráčom.

MME_shares

Úspechy modelov Mitsubishi:

  • Outlander (benzín / diesel): už viac nestojí v tieni svojho súrodenca, technologickej vlajkovej lodi PHEV; ale v maximálnej možnej miere využil modernizáciu modelového roku 2016 s pozoruhodným nárastom predajov o + 41% na 30 290 vozidiel (oproti 21 421 vozidlám v kalendárnom roku 2015).
  • Outlander PHEV: kolísajúce národné schémy daňových stimulov v jednotlivých európskych krajinách viedli k poklesu predajov modelu Outlander PHEV v Európe v kalendárnom roku 2016 na 21 446 vozidiel (-31%).
  • Aj napriek tomu však zostáva tento model celkovo druhým najpredávanejším vozidlom v Nórsku (v rámci všetkých značiek / všetkých typov pohonu) a úspešne sa etabluje aj v ďalších krajinách, ako je napr. Island (+ 60%), Španielsko (+ 47%) alebo Portugalsko ( + 27%).
  • Podiel elektromobilov (i-MiEV) a plug-in hybridov (Outlander PHEV) v portfóliu produktov spoločnosti MMC v regióne MME34 dosiahol v uplynulom kalendárnom roku 13,5%.
  • ASX: čoraz vyšší dopyt po tomto modeli na všetkých svetových trhoch viedol k obmedzeniam v dodávkach, čo malo priamy vplyv na jeho dostupnosť v Európe* v kalendárnom roku 2016 a predaje dosiahli úroveň 40 074 vozidiel (- 15% oproti 46 940 predaným vozidlám v predchádzajúcom kalendárnom roku 2015).

Taktiež berúc do úvahy kolísavé makroekonomické faktory, či už globálne, regionálne alebo miestne, Mitsubishi Motors zaznamenalo celkový objem predaja v Európe* na úrovni 162 495 vozidiel za kalendárny rok 2016 s primeraným poklesom -7%.

*Údaje MME (34 krajín, okrem Ruska / Ukrajiny a vrátane modelu L200)

MITSUBISHI MOTORS V EURÓPE (región MME34)
Predajné výsledky za kalendárny rok 2016

MODELY:

1. Outlander: 51 736 ks (z toho 21 446 PHEV); – 1%
2. ASX: 40 074 ks; – 15%
3. Space Star / Mirage + Attrage: 34 304 ks (z toho 28 739 Space Star/Mirage); – 11%
4. L200: 24 759 ks (z toho 1012 ks 4.gen. v 2015); + 11%
5. Pajero / Montero / Shogun: 7 755 ks; – 4%

TRHY:
1. Nemecko: 39 089 ks; + 9%
2. Veľká Británia: 26 876 ks; – 15%
3. Izrael: 18 232 ks ;+ 15%
4. Španielsko: 10 066 ks;+ 4%
5. Nórsko: 7 575 ks; + 14%

Mitsubishi, dk

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov