Dve premiéry Renaultu v Bruseli
Renault pokračuje v elektroofenzíve a na autosalóne v Bruseli ukázal aktualizované Kangoo Z.E. a úplne nové elektrické vozidlo Master Z.E.
Technicky dôkladne revidované Kangoo Z.E. má zvýšený dojazd o vyše 50 percent na 270 km vďaka novému elektromotoru a novej batérii. Tým má tento model Renaultu najväčší akčný rádius v triede čisto elektricky poháňaných ľahkých úžitkových vozidiel. Model Master Z.E. zas v segmente veľkých vanov ponúka v závislosti od nadstavby nosnosť až 1400 kilogramov užitočného zaťaženia a dojazd až 200 kilometrov.
S týmito dvomi novinkami posilňuje Renault svoju pozíciu popredného dodávateľa elektrických vozidiel. Predaj modelu Kangoo Z.E. začne v polovici roka 2017. Master Z.E. bude k dispozícii od konca roka 2017.
Renault aktualizoval Kangoo Z.E. v dvoch dĺžkových variantoch: teraz bude k dispozícii 4,28 m dlhé Kangoo Z.E. a 4,66 metra dlhé Kangoo Maxi Z.E. Nový systém pohonu elektrického vozidla zvyšuje rozsah v novom európskom jazdnom cykle (NEDC) o 100 kilometrov. Vrcholom je nová lítium-iónová batéria s kapacitou 33 kWh. Ďalšou novinkou je nový elektromotor pre Kangoo Z.E. Vysoko účinná jednotka R60 je založená na elektromotore s výkonom 44 kW/60 k. Francúzska automobilka vyrába inovatívny motor v závode Cleon v severnom Francúzsku. Ďalšou novinkou je nový nabíjací systém, ktorý Kangoo Z.E. dokáže “natankovať” na plnú kapacitu z 230 Voltovej siete za šesť hodín.
Master Z.E – nový Full-Size TRUCK s elektrickým pohonom
S novým modelom elektromobilu Master Z.E. expanduje Renault prvý raz v kategórii veľkých dodávkových vozidiel. Technickým základom je Master so spaľovacím motorom v triede od 2,8 do 4,5 ton celkovej hmotnosti. Od debutu aktuálnej série Renault predal viac ako 475 000 kusov tohto modelu. Batérie elektrickej verzie úspešného transportéra sú zamerané predovšetkým na mestskú prevádzku. Sú umiestnené pod podlahou nákladného priestoru, takže úložný priestor je k dispozícii bez obmedzenia. Batérie napájajú elektromotor s výkonom 57 kW/76 k, ktorý je odvodený od pohonu modelu Renault ZOE. Master Z.E. dosahuje rýchlostné limity 80-115 km/h v závislosti od potrieb zákazníka. S plne nabitou batériou v novom európskom jazdnom cykle prejde 200 kilometrov. Táto vzdialenosť je podstatne vyššia ako potreby mobility väčši ny zákazníkov. Čas plného nabitia zo siete striedavého prúdu 230 Voltov je asi šesť hodín.
Renault ponúka transportér verzie Master Z.E. ako skriňové dodávky v troch dĺžkach a dvoch výškach: ako model L1H1 s 5,05 metrovou dĺžkou a 1,7 metra výškou nakladacie priestoru. Variant L2H2 je 5,55 metra dlhý a nakladcí priestor je vysoký 1,89 metra . Variant L3 H2 je dlhý 6, 2 metra a má 1,89 metra vysoký nakladcí priestor. Okrem toho je k dispozícii platforma valníka ako štvrtý variant.
V závislosti na dĺžke a výške nakladaciu priestoru poskytuje Master Z.E. Van medzi 8,0 až 13 kubických metrov objemu pre náklad. To zodpovedá rozmerom verzie s dieselovým motorom. Nosnosť je medzi 1000 až1300 kilogramami. Tým uspokojí Master Z.E. potreby väčšiny zákazníkov. Ešte väčšiu ložnú plochu a užitočné zaťaženie (22 kubických metrov a 1400 kilogramov) ponúka platforma so skriňovou nadstavbou. Nakladacia hrana vo výške 55,7 centimetrov je jedna z najnižších v segmente. Spoločne so zadnými dvojkrídlovými dverami, ktoré sa otvárajú až na 270 stupňov, to uľahčuje nakladanie a vykladanie modelu Master Z.E.
Renault (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov